Gå til innhold

Husker ikke... Kan jeg spise leverpostei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker jo nesten ikke noe pålegg...

Leser på den listen at man skal være forsiktig med fiskeleverpostei, men står ingenting om vanlig. Men det er jo ikke kokt eller stekt? Hvordan er leverpostei behandlet egentlig?

Og nøtter, hvordan er dte med det? Er det bare når man ammer man ikke skal spise det eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nøtter aner jeg ikke, men leverpostei er kjempebra for oss å spise! Vi trenger jern=) Så kos deg med en deilig skive leverpostei du!

Skrevet

Jippi! :-) Men vet du hvordan det er behandlet siden vi kan spise det? er det ikke litt "rått" på en måte?

Skrevet

De fleste typer leverpostei kan du spise. Det anbefales å spise en del av det pga. jern.

Men du må holde deg unna de typene som inneholder fiskelever som f.eks. svolvær postei

Skrevet

Takk takk :-) Men vet du hvordan det er behandlet?

Skrevet

Tviler ikke på det dere sier altså, er bare nysgjerrig :-)

Skrevet

Hva mener du med behandlet?

Vet at når mamma lager leverpostei, lager hun først en leverposteifarse, putter den i former som settes i vannbad i ovnen lenge.

Tror de som kalles ovnstekte leverposteier lages på mer eller mindre samme måte. Ingen aning hvordan de i boks lages

Skrevet

Mente noe sånt, hehe... Om kjøttet er kokt, stekt, røkt og sånn. Men da er det jo stekt da :-) Så bra :-) Eller bakt? Ovnsbakt? hehe, er ikke heeelt med...

Skrevet

Jeg spiser leverpostei hveeer dag:) Stabburets baconpostei. Namnamnamnam:))

Skrevet

Hehe, good good ;-) Bacon er æsj, men leverpostei er nam nam :-)

Skrevet

Leverpostei er bra, ikke bare for jern,det er også folat i leverpostei..

Skrevet

Leverpostei er jo ovnstekt så det er helt trygt :) Så spis ivei du, og ta gjerne på noen rødbetter, det er kjempe bra blodprosenten.

Nøtter veit jeg, men jeg knasker i vei jeg, for har så lyst på nøtter de periodene av dagen jeg ikke kvalm da :/

Skrevet

Takk for tipset, men tror jeg står over rødbetene ;-)

Og jeg også er gal etter nøtter, spiser en pose med pistasjenøtter daglig :-)

Skrevet

Nøtter er heeelt trygt! Bare masse sunne tingi de... og MAAASSE kalorier... for de som bryr seg om sånt.. ;) Er kun når du ammer at de kan slå ut på magen til de små... men hvis du spiser det mye når du er gravid så er sjangsen større for at de tåler det bedre når de kommer ut! =) alltså når du ammer... små barn skal ikke ha nøtter selv.. ;)

ble langt dette.. =)

Skrevet

Supert svar, takk for det ;-)

Kalorier driter jeg langt i når jeg er gravid, nå skal jeg kose meg. Må gi avkall på så mye annet, så kalorier får det bare stå til med :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...