Gå til innhold

Jobber fremdeles med navn til 3. gutt

Anbefalte innlegg

Har nå surfet disse sidene, og navneguiden i flere uker. Har ikke enda kommet frem til noe navn til gutten. Har lyst på et norsk navn, men gjerne et som er litt spesielt.

I det siste har jeg kommet frem til denne listen.

Noen som har meninger om disse navna:

Storm

Storm Olav

Olander

Georg

Gregard

Hans Olav

Olav

Olav Olander (for mye?)

Er åpen for nye forslag.

Brødrene heter Erlend og Arild.

Fortsetter under...

Annonse

Takk for gode tilbakemeldinger. Har selv heller ikke likt Storm tidligere, men fikk det for meg i går!!!! Mannen min heter Stig, og det kunne være kjekt med noe i hans dur, i tillegg inneholder mitt navn mange av de bokstavene. Et familienavn er Olav og mannen min er fast bestemt på dette. Selv har jeg lyst til å være litt kreativ denne gangen, der for Oleander.

I natt kom jeg frem til denne listen.

Storm

Sindre

Georg

Olav

Olander

Navn jeg føler passer til brødrene. Føler Olav er vanlig og mye brukt. Tror jeg må sjekke ssb for å se hva som er minst brukt. Fremdeles usikker på Olander, koselig til gutt, men rart når du er voksen?

Erlend, Arild og Olav!! :o)

Olaves

Olaus

er andre fine varianter syns jeg.

Olander er litt for likt Leander, Aleksander, Carosander, Lisander og de navnene der, til at jeg klarer å like det med en gang. Men det kan hende jeg syns det er fint bare jeg får tygd litt på det...

Annonse

Takk for gode tilbakemeldinger. Olav og Georg er nok favoritter, men det viser seg at det er en kjent person som heter Georg, med vårt etternavn, blir kanskje litt rart? Har hatt Gustav som et alternativ på de andre guttene, tror jeg må ta det opp til vurdering igjen.

Hvis noen kommer med andre navn som de liker setter jeg stor pris på tilbakemeldinger.

Olav liker jeg best til brødrenes navn, ikke mange små gutter som heter det tror jeg, og så er de like stødige alle 3.

Sindre passer og bra.

Hva med Peder, Alfred, Oskar eller Sigurd?

Enig med en over her ifht Olander, minner for mye om Leander, Lisander, Carosander m.fl.

Har vært innom mange av de alternativene som dere har gitt forslag om. Mange av de er allerede opptatt av nære venner. Er sist ut i venneflokken, så da forsvinner en del navn, dessverre. Noen navn er allerede i familien.

Hadde lyst på et tredje navn med r i, men også et som startet på vokal. Har blitt utrolig opptatt av mønster etter at jeg fikk barn!!!!

Ja, man kan henge seg opp i så mangt.. :o)

Her er noen navn som inneholder r, men som starter på en vokal:

Yrjar

Yngvar

Olver

Olvar *

Orvar *

Ulvar

Erlend, Arild og Olvar?

Erlend, Arild og Orvar?

Skulle jeg valgt mellom Olav og Georg ville jeg valgt Olav! :)

Storm er et sånt navn som jeg prøver å vende meg til, men uten helt å klare det. Uansett synes jeg det burde stå alene. Olav er flott, norsk (som de to andre) og ikke så mye brukt om dagen. Det samme gjelder Gustav, som ble nevnt her. Hans Olav var også flott! Hvis du er opptatt av at navnene skal passe sammen, synes jeg Arild, Erlend og Olav klinger vanvittig bra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...