Emmalie84 Skrevet 8. januar 2010 #1 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg var, før jeg ble gravid, totalt avhengig av nesespray. Å så ble jeg jo gravid og potte tett i nesen. Jeg klarte i starten å holde meg, men så røk jeg. Jeg får ikke puste!! Søvnen blir totalt ødelagt og all annen daglig aktivitet utelukket. Jeg sliter virkelig. Min lege er en "tufs" som ikke gidder å lete etter løsninger for meg. Jeg sa at i 2. trimester kan en bruke rinexin....det anbefales jo ikke, men ved krister.... Nå som legen min nekter å skrive ut rinexin til meg, så føler jeg at jeg ikke har noe valg utenom nesespray. Å ja, jeg har prøvd alt! Jeg fossblør i nesen siden jeg har skylt med så mye saltvann. Jeg lurer på hva dere mener. Nesespray skal jo ikke brukes i det hele tatt.... Rinexin kan brukes i 2. trimester.... Jeg kan bruke min samboers rinexin siden legen ikke skriver ut til meg. (har byttet fastlege, men det trer først i kraft fra 01.02.10) Wææææ!!! Jeg må gjøre noe her. Jeg kan ikke ha det slik. Å nå driver jeg med nesespray 3-4 ganger daglig.. Selv tenker jeg det er best å bruke rinexin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortil1snart2<3 Skrevet 8. januar 2010 #2 Del Skrevet 8. januar 2010 Huff og huff! føler virkelig med deg!! Har vært avhengig av otrivin nesespray i flere år selv, forferdelige greier.... men har heldigvis klart å slutte! men da måtte jeg bare bestemme meg, holdt meg hjemme i 2 dager uten nesespray før det slapp taket! Samboeren min måtte også være hjemme, var jo nesten redd jeg skulle kveles! :) men høres nesten ut som det er være for deg, har ingen gode råd dessverre.. men holder meg unna alt av nesespray nå som jeg er gravid.Håper du finner en løsning, og at den nye fastlegen kan gi deg bedre hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Del Skrevet 8. januar 2010 kan man ikke bruke nesespray når man er gravid ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arw1 fikk juli-jente:-) Skrevet 8. januar 2010 #4 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg og er pottetett i nesen og får ikke sove uten nesespray. Jeg bruker Otrivin hver kveld før jeg legger meg, i pakningsvedlegget så står det nå virkelig at den kan brukes under hele graviditeten, noe jeg også har gjort i mine to andre svangerskap. Bruker riktignok den for barn, den er jo litt mildere, funker helt fint for meg:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkenurket Skrevet 8. januar 2010 #5 Del Skrevet 8. januar 2010 Bruker selv en del nesespray, både vanlig og reseptbelagt, og er konstant tett uten.. Bruker en del medisiner ellers også. Jeg fikk ikke Rinexin av legen fordi den ikke skal brukes under svangerskap, og hans mening var dessuten at det er bedre å bruke nesespray fordi det er lokalbehandling.. Tar du tabletter blir mye større mengde tatt opp i blodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4kløver Skrevet 10. januar 2010 #6 Del Skrevet 10. januar 2010 Her er et tips! Jeg var også potte tett. Snakket med legen min om dette. Hun anbefalte meg å ta kontakt med Fødeavdelingen som driver med Akupunktur. Etter 1 behandling kjente jeg bedring. Jordmor mente jeg måtte ha 3 behandlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knuppen Skrevet 11. januar 2010 #7 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Jeg sliter også mye med tett nese og var avhengig av nesespray før jeg ble gravid. Fikk nesten panikk av tanken på å ikke kunne bruke nesespray når jeg fikk vite at jeg var gravid. Men så fant jeg ut at Rhinox kan brukes under graviditet, i terapeutiske doser. Spurte også på apoteket og de sa bekreftet at det var greit. Lykke til! Mvh Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenpia Skrevet 11. januar 2010 #8 Del Skrevet 11. januar 2010 Når det gjelder nesespray, så skal ikke det brukes i lengre perioder en 14 dager i strekk. Etter det må man slutte. Om du er så avhengig som du sier, så har du faktisk et problem. Nesespray er vanedannene og ødelegger slimhinnene i nesen. Tettheten i nesen din er som en apstinens. Du må bare holde ut en periode, så skal du se at nesen din åpner seg etter hvert. Men det kreves tolmodighet, for det er ikke gjort så veldig raskt. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vårbarn2013 Skrevet 14. januar 2010 #9 Del Skrevet 14. januar 2010 Kjøp neseskyllehorn på apoteket. Det er både billiger i lengden og mye snillere for barnet:-) Jeg temmelig potte tett selv, men synes neseskyllerhornet har hjulpet meg en god del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #10 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei:) Må si jeg føler virkelig med deg!!! Har samme problemet selv, og ja, er fullstendig klar over at jeg er AVHENGIG av nesespray. Har vert det siden før jeg ble gravid. Det er ikke noe gøy i det hele tatt:( Men jeg fikk også beskjed om å bruke Rhinox, og den funker!!! Passer på at jeg bruker den til barn 2-10 år. Har hørt at det er mange som blir kvitt dette problemet etter fødselen. Så vi får krysse fingra!!! Hilsen 15+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå