Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg søkte om overgangsstønad i november! Fordi barnefaren gikk fra meg under svangerskapet. Saksbehandleren min sa at behandlingstiden tar ca 2-3 mnd og at jeg fikk penger enten januar eller februar. Iallefall februar! Det er i feburar jeg har termin også... Så nå her hin dagen ringte jeg til NAV for å høre om de hadde kommet noe særlig langt med søknaden og da sa hun at de sendte ut et brev til meg i går hvor det skal stå at det blir forlenget behandlingstid pga det var så mange søknader.. Opp til 4 MÅNEDER før jeg fikk pengene =/ Fra november. Så da får jeg ikke penger før i mars... =( Dere som mottar overgangsstønad, har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre? Er det mulighet til å snakke med saksbehandleren og be hun gjøre det til en "haste sak"? Jeg trenger virkelig penger før mars, men er jo ikke annet å gjøre enn å vente til da om det ikke fins andre muligheter. Dumt at dette skjer. Hadde jeg visst det, så ville jeg ha søkt med engang jeg fant ut jeg skulle bli alene mor =/
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 litt sånn typisk nav om dagen det tror jeg. Jeg var tidlig ute med de fleste søknader, en hjalp svært lite når de bare rota å røra. jeg fikk ikke fortgang i ting før bebisen faktisk hadde kommet og jeg ringte , grein og sa jeg ikke hadde penger til bleier ol.. (hadde jo selfølgelig det men var så utrolig lei av å sende inn samme papirene 2-3 ganger for hver av søknadene)da hadde jeg brått penger på kontoen dagen etter gitt. Du skal få hjelp på sosialen til søknadene dine er ferdig behandlet, det vil da si et lån som må tilbakebetales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå