peggy08 Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Så at noen foreslo Ylvali i ett innlegg. Synes det var litt "svong" over det, men er det et navn? Søkte på navnet på navneguiden og får ikke opp hvor mange som heter det osv.
Tante Blås Squaw Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Navn må jo oppstå engang? ;o) Fint, forresten!
PinkBabyDoll Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 http://www.ssb.no/vis/navn/sok.cgi?fornavn=ylvali&etternavn=&base=kvinne〈=n
Synnøve_Solbakken Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Var jeg som foreslo det, vet Hedda Kise har ei datter som heter det. Vet om en baby som heter det også
Euphoria: M. Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 hvor legger dere trykket i Ylvali forresten?
Synnøve_Solbakken Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Ylva-lii (uttaler Ylva helt vanlig og så lang i på li-delen)
Euphoria: M. Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 flere som vil dele sin uttale av navnet? litt spennende med tanke på at det er et ord folk flest ikke har hørt uttalt noen gang.
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Et fantastisk navn. Jeg husker det godt fra den fantastisk vakre boken "Aller kjæreste søster" av Astrid Lindgren.
Miranda C Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Jeg uttaler det ikke likt som Ylva + lii, men mer Ylváli, men lang a. Ylv-aa-li (med 'li delen likt som Mali) Så Ylvali og Mali rimer litt når jeg sier begge høyt. Jeg syns navnet er søtt:o) Ikke noe jeg kunne valgt eller vurdert atm men kanskje i senere tid )
Euphoria: M. Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Dette ligner mer på min uttale. Min umiddelbare uttale var en slags Yl-vali der a-en har trykket og er mørkest. Jeg sier det ikke som jeg sier Mali, men det kan jo hende vi sier Mali forskjellig óg. Jeg sier Mali ganske flatt:P
Miranda C Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror vi uttaler Ylvali likt, Euphoria Når jeg sier Mali og Ylvali, så sier jeg ikke den -ali delen like ''syngende'' (vanskelig å beskrive) på Mali (som jeg også uttaler ganske ''flatt'' ).. Det går liksom litt høyere på YlvAAli'' Vanskelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå