Gå til innhold

Hva tror dere? Vida og...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er ikke ut etter ett spansk navn bare fordi Vida har det. :) Vida falt vii for fordi det var nydelig, kort, enkelt, eget og ikke for spesielt slik at folk fikk bakoversveis. Spanske navn blir fort for internasjonal for oss. Vi foreldrene har 2 trauste kjedelige norske navn.

Likte betydningen av vidas navn da... men er ikke på direkte utkikk etter ett internasjonalt navn annet enn at det skal være kort, enkelt, eget og ikke for spesielt!!.

Men føler vi er på randen til å gi opp...... hehehehe! Blir navnløs babyen her...

Men grubler jo på dette hele tiden så blir gaaaaalllll:)

Takk for svar, setter stor pris på det!

Ikke noen grunn til å gi opp :-D Mange fine navn har du jo allerede på lista, bare korte den ned litt :') Hehehe

Jeg syns ikke Mali er ''vanlig'' ift. Vida. De er vel ca. like uvanlige, eller vanlige? :-p Syns også Mila passer veldig bra, og med alle navnene som blir gitt på unger rundt om i dag, tror jeg det neppe vil bli et problem i jobbsammenhenger å hete f.eks Mila :o) Veldig pent navn!

Vida og Mila

Vida og Mali

Vida og Tia- Tia er søtt, men betyr ''tante'' (Tía) på spansk, så når vi tenker sånn blir det litt rart.. ''Liv og Tante'' :-p Men det trenger dere jo egentlig ikke bry dere om, that's up to you guys ;D

goodie luckie :D

Annonse

Alva er pent, men blir litt mye ''Alv'' for meg.. Men absolutt pent! Liker nok Mali el. Mila bedre, men alle er fine :-) Liker smaken din ;o)

Alma, Alva og Alba er egentlig fine navn!:-) Vida og Ylva blir litt feil.. Liker ikke Ylva uansett, vet om/kjenner sånn halvveis kun en person med dette navnet, og liker henne ikke i det hele tatt! ''/ Hehe, så det navnet ville hvertfall ikke jeg brukt. Ikke gjør det dere heller:-D :-P

Det er så deilig å få tilbakemelding:)

Takk det samme mamma, adriana og maximilian:)

Alma,alva,alba er jo ganske så like men på trøndersk dialekt så kan de føles litt tunge å uttale.

Emine liker vi også, men vi har noen som vil uttale det E- Mine istedefor emine. Mye å ta hensyn til:)

Vi må smake mere på Mali, men det blir nok uttalt MA-LI istedefor Mali.

Tar kvelden nå:) men håper på mere hjelp i morgen.

Natta.

Vida og Vilja er pene navn. I motsetning til alle andre her (tydeligvis) liker jeg Vilja best, faktisk. Jeg troooor faktisk det kan funke jeg, men kanskje bittelitte granne for likt. At det ene er spansk og det andre norrønt, synes jeg du skal ignorere fullstendig. Synes det er innmari kult når navnene ikke matcher så mye, faktisk. :P Ylva synes jeg ikke er noe fint i det hele tatt. Emine er ok, Sofia passer nydelig til Vida, men det er kanskje (som du sier) i ferd med å bli litt i overkant vanlig. Emilia synes jeg faktisk er litt kjedelig. Mila er ganske pent, men det er noe med ordlyden der som blir rart sammen med Vida. Tror det er på grunn av like vokallyder og veldig ulige konsonanter. Vida har harde konsonanter, mens Mila er veldig mykt. Det var min umiddelbare reaksjon. Vet du, jeg tror faktisk jeg ville gått for Vida og Vilja jeg. Det klinger bare bedre og bedre i mine ører. :D

Syns Vilja og Vida er for like.

Ylva eller Alva ville jeg valgt. Har syntes de har vært nydelige og kjempefine i alle år! Og de passer fint til Vida.

Mali er også et navn som går fint til Vida, men jeg syns ikke det på halvnær er så fint som Alva og Ylva.

Ilva høres bare hjemmemekka ut... Har snakket med folk som har I som førstebokstav i navnet sitt og er skuffet over at de ikke har en ordentlig bokstav, bare en strek... ;o) hehe...

Annonse

Hei og takk for svar dere:)

jeg også synes ikke det har noe å si at det ene har spansk opphav og det andre norrønt.

Synes de klinger godt i mine ører egentlig.

Emilia blir for tungt å si for oss opp i trondheim.

Ilva, likte jeg ikke helt.

Mens alva og Alma blir fort tungt å uttale i trheim pga tjukk-L :)

synes egentlig alva understreker opphavs forskjellene mere enn ved vilja.

Vi har tenkt på Emine, men E'en blir bare tingvindt å uttale.

Derfor har vi begynt å tenk på Mine.

Har ei god vennine ved navn Mina, så det er utelukket.

Synes egentlig Vida og Mine sto fint til hverandre. Men det er kanskje for sært. Vil jo ikke at barna mine skal få et navn som kan være til belastning.

Evt Hermine kanskje? Det var ett alternativ til Vida. :)

Mali, klarer jeg ikke helt og bli overbevisst om igjen. Det er noe med L i korte navn.

Takker så mye for svar og hjelp!! Vi trenger det virkelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...