Gå til innhold

Hva tror dere? Vida og...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vida og Ylva klinger bedre i mine ører!

to korte navn som passer godt sammen. mye mer like enn vida og vilja. vilja tror jeg er et navn mange kommer til å hete i løpet av året, og siden vida er såpass sjeldent, synes jeg de passer bedre..

Annonse

Vi syntes det ble for stor kontrast på vida og ylva. Dessuten liker ikke far ylva.

Andre alternativ vi har hatt men ikke blitt helt tilfreds med er:

Sofia, begynner å bli for populært etter min mening.

Filippa, tøft men mulig for tungt å si. Far ikke helt overbevist.

Emine, redd for at det er for spesielt. Har ikke hørt noen heter det.

Emilia, men blir litt tungt å si.

Vil ha et enkelt, litt eget og kort navn. Gjerne to- stavelsesnavn.

Gjerne kom med forslag.

termin april så det er fortsatt en stund. Men blir litt sliten av den grublinga over navn som alltid dukker opp i tide og utide :)

alt som er unnagjort er supert, og det gjelder navn også.

Håper vi kan forelske oss i ett snart....

Synes det er ekstra vanskelig denne gang, siden det skal klinge bra med søsterens navn.

Annonse

heheh, hørte med mannen her på gøy... og det ble blankt nei her og! Men synes også selv ikke de to navna var fine....

Liker korte, enkle, litt egne men ikke for sære navn.

Vi har tenkt på alba men jeg er ikke overbevist og dessuten har marianne aulie det navnet på sin datter. Og jeg er ikke stor fan av aulie.

Synes det blir litt tungt å si navn med AL - men far var begeistret for Alba i starten men klarer ikke helt å like det. Ylva synes jeg er tøft, men føler det er så stor forskjell på vida og ylva...

de vi har nå er :

Vilja,

Filippa

Emine... men ingen vi forelsker oss vi :)

Enig med Kapabel ang. spansk + norrønt = ikke bra! og at de er for like. Vida er nydelig syns jeg, Vilja er jeg ikke så glad i.

Alba liker jeg!Også klinger det så bra til Vida :o)

Syns uansett Vida og Sofia er den perfekte komb, selv om det øker i popularitet, vil det alltid være en ''sjeldnere'' versjon av det veldig vanlige Sofie. Så at flere heter det syns jeg ikke spiller noen rolle. Gå for det!!

Ellers liker jeg Filippa veldig godt ! Passer også bra til Vida.

Emilia er nydelig, kan kalle henne Mila, Milia, Milla :-)

Emine liker jeg som 2.fornavn, f.eks Olivia Emine, men ikke som tiltalesnavn. EminA syns jeg derimot passer fint som 1.fornavn ;D Emina og Vida klinger bra! Eller hva med kun Mina, Mia eller Mira? Mischa? Elsker Mischa! :-D

Isabel? Vida og Isabel passer så bra.. Celina og Melina også, evt. Julia! :-D Mange fine navn! :-)

Mali var faktisk en av mine favoritter fordi vi bruker M som i oppkalling av min mormor Mary og mannens farmor Marit.

Men vi ble ikke helt overbevist, så slettet det fra lista. Mali ble kanskje for vanlig for vida.

Synes kanskje da Mila er tøffere men redd for at det skal være for spesielt slik at det kan bli belastende i ulike skole og jobb sammenhenger.

Synes det er så himla vanskelig å setter enormt stor pris på hjelp og synspunkter. Ikke alltid man ser alt selv når man sier navnet nok gang i hodet.

Blir lettere irritert over å ikke finne navn...

Sofia ja... men blir ikke helt overbevisst. Skjønner dere begynner å bli lei av maset mitt men trenger så desperat hjelp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...