Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg jobber for tiden som vikar i en barnehage( 95 % ),ikke fast. Har jobbet der siden november. Er nå 5 mnd på vei, og vikariatet mitt går ut når som helst, pga at en annen skal ta over. Regner med at det skjer i februar. Jeg går ut i permisjon i mai, men det jeg lurer på nå, er hva jeg skal gjøre hvis jeg mister vikariatet mitt i februar? Må jeg da søke om dagpenger frem til jeg skal ut i perm? Da taper jeg plutselig en del penger..:/ Det jeg evt.vurderte er å høre med legen min om jeg kan få en sykemelding (plages en del med bekken og rygg pga tunge løft). Men jeg regner med at det bare blir snakk om sykemelding en kort periode, og så står jeg der igjen uten noe å gjøre.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå, for jeg tviler på at legen min vil sykmelde meg helt frem til jeg skal ut i perm. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre..? Har et sterkt ønske om å være hjemme med barnet et år, og ha 80 % lønn..tviler på at jeg har råd til det, dersom jeg må gå på dagpenger frem til våre.. Frustrert! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141240571-kan-noen-hjelpe-meg-litt-ang%C3%A5ende-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 8. januar 2010 #2 Del Skrevet 8. januar 2010 Såfremst du oppfyller kravene til dagpenger vil du kunne få det. Men grunnlaget ditt for foreldrepenger blir ikke så dårlig likevel (selv om dagpenger bare er 66% av lønnsgrunnlaget) - dette fordi man får det "godet" at man kan bruke de 6 beste mnd av de siste ti som grunnlag for foreldrepengene.. Du kan da bruke de mnd hvor du faktisk har jobbet og tjent 95% som grunnlag og vil få lønna du har nå som grunnlag for foreldrepengene.. Om du her grunnlag for sykemelding kan du jo selvsagt høre med legen om det, men du vil uansett ikke bli sykemeldt helt ut til du skal i permisjon. Man kan bare bli sykemeldt for 4 uker av gangen, men om plagene dine ikke bedrer seg kan du selvsagt bli sykemeldt videre... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141240571-kan-noen-hjelpe-meg-litt-ang%C3%A5ende-f%C3%B8dselspenger/#findComment-141240660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
candel Skrevet 8. januar 2010 #3 Del Skrevet 8. januar 2010 ja, vet de tar de beste 6 av de siste 10 mnd, men det er bare de siste 2 mnd jeg har jobbet 95-100 %...de resterende månedene har jeg kun jobbet 50 %, så alt i alt blir det ikke stort jeg kommer til å sitte igjen med i foreldrepenger..off, det er mye å tenke på i forhold til penger og permisjon. Vet jammen ikke hva jeg skal gjøre..:S Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141240571-kan-noen-hjelpe-meg-litt-ang%C3%A5ende-f%C3%B8dselspenger/#findComment-141241384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå