Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Har en datter på 3 som for litt over et år siden sluttet med bleie inne og i vår sluttet hun helt med bleie på dagtid. Har hatt et tilbakefall som gav seg i løpet av tre dager pga en ordning med å gi henne kryss når hun tisset på do. Men en stund før jul begynte hun å tisse ut igjen og dette vil ikke gi seg. Det skjer en gang for dag, kun i utetiden i barnehagen og neste alltid mellom 12 og 13. Vi har prøvd forskjellig ting med belønninger, "straff", og selvfølgelig kryssordningen. Barnehagen sier de følger henne skikkelig opp og de er sikker på at det ikke har skjedd noe der som skal forårsake dette. Det eneste de kommer med er at hun sier hun vil være inne etter hun har tisset ut. Dette har hun ikke fått lov til. Ingen som kjenner henne, kjenner henne igjen i det at hun vil være inne. Hun er glad i å være ute og hadde hun fått lov så hadde hun vært ute hele dagen. Noen som vet hva det kan være eller har noen tips til meg? Er så fortvilt over dette at jeg holder på å bli sprø. Hun har ingen tegn på urinveisinfeksjoner eller noe slikt.
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Hmm...tenke.... -At hun ikke rekker til do i tide med så mye klær på seg? -At hun bevisst ikke sier ifra fordi hun vet at det blir mye "styr" med all avkledning? -At hun drikker mye på formiddagen og må tisse masse? -At hun blir for oppslukt i leken ute til å registrere at hun faktisk må tisse? -At personalet sender henne på do, men ikke sjekker sikkert at hun faktisk setter seg på do og tisser? Skal ikke beskylde dem for det altså, men jeg jobber i barnehage selv og vet hvor mye småjenter kan tøyse og tulle på do.... Og jeg har faktisk opplevd småjenter som helt bevisst har tisset seg ut i håp om å få være inne, selvom de vanligvis er glade i å være ute. De kjedet seg akkurat den dagen og syntes at de hadde en god idè, og man må jo bare beundre dem for kreativt påfunn, planlegging og gjennomføring! Men det resulterte ikke i kortere utetid. Håper at det går seg til da, det må jo være litt strevsomt å vaske utetøy hver dag....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Takk for svar. Har snakket med helsesøster og der sa de det at dette er et helt vanlig tilbakefall. De sa også at det er ingenting jeg kan gjøre med dette hjemme og at det var barnehagen som måtte ta tak i det. Dette er formidlet videre til barnehagen og forhåpentligvis vil det gå over etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå