Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På helsestasjonen sa de at jeg trygt kunne bruke nan1 selv om han var over 4 mnd.

Jeg prøvde nan2. men han ble hard i magen av det.

Han får litt grøt i tillegg. Får han i seg alt han trenger?? det er jo jern ol i grøt og...hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Hipp, og med hipp kan vi fortsette med 1 selv om de er over 4 mnd. Så jeg tenkte å ikke bytte til hipp 2 nå når hun blir 4 mnd... sikkert det samme med nan, men du kan jo høre inne på flaskeforumet :-)

Skrevet

kanskje du kan gi litt sviskesaft eller blande malt i nan2?? kan hjelpe litt på magen :)

Skrevet

Hei:) Det som er forskjell fra MME 1 og MME 2, er at det er tilsatt mer stivelse i MME 2 som gjør at det metter mer. Det er likevel det samme næringsinnholdet i begge pakkene, så om ungen er mett og fornøyd, trenger du ikke å bytte. Her er gutten min snart 11 mnd, og vi bruker fortsatt MME 1.

Et lite utdrag fra flaskeposten.org:

"Vi synes det er viktig å fremheve at MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden.

Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2. "

Skrevet

Tusen takk for forståelig svar.

Det var egentlig det jeg lurte på nemlig...

Nå de siste ukene, har han begynt å våkne på natta igjen, og vil ha mat. Kan det ha noe med at nan1 ikke metter nok da?

Er ikke alltid han vil ha grøt heller, så da blir det med flasken.

Kan jo gjøre som hun over her sier, og bruke malt i nan2. kanskje han sover gjennom natten igjen da... da vet jeg hvertfall hvorfor:)

Skrevet

Kan være lurt å prøve med litt malt i flaskene, ja:) Om ikke det fungerer, så har sviskemos eller sviskesaft litt bedre effekt(i grøt). Da er det veldig enkelt å koke selv og mose med stavmikseren:) Den du kjøper på butikken er vannet ut med etellerannet, så er ikke så konsentrert som om en lager det selv.

Ellers skader det ikke som du sier å prøve med nan2, for å se om gutten din blir mer fornøyd da..

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...