Corneliuss Skrevet 8. januar 2010 #1 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå er jeg så deppa. Vet at de på jobben har mye å gjøre som følge av at jeg ikke er der (sykemeldt pga hypermese/ ekstrem svangerskapskvalme). Men fikk en sms fra kollegen min som sa at hun ikke ante det var SÅ mye å gjøres og at det tok helt av, og nå føler jeg at det er min skyld. Både fordi jeg skulle ha fått unna mer (selv om jeg vet at det ikke var mulig for jeg jobbet natt og dag i mange mnd før jul for å komme i mål) og fordi jeg ikke er der til å hjelpe til nå. Vil jo ikke at de skal drukne i alt arbeidet (og en av de som må hjelpe til er også gravid) men redd for at de ikke forstår hvor j... jeg har det akkurat nå og derfor tro at jeg "skulker unna". Føles ikke noe bra - og vil jo ikke belaste de andre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141239996-sykemeldt-og-verdens-v%C3%A6rste-samvitighet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 8. januar 2010 #2 Del Skrevet 8. januar 2010 Du skal ikke ha dårlig samvittighet!!! Det er legen som har sykmeldt deg! Alle er bedre tjent med at du heller kommer på jobb når du er bedre - og kan fungere! Jeg er og SM - og vet at jeg ikke kunne fungert på jobb slik jeg er nå. Lykke til og tenk på deg selv - og barnet nå !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141239996-sykemeldt-og-verdens-v%C3%A6rste-samvitighet/#findComment-141240050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 8. januar 2010 Takk - blir så emosjonell over det. Vet jo at jeg ikke fungerer nå, men synes det er kjipt. Tenker på om jeg kan klare å ta meg sammen mer i alle fall i de få klimtene jeg ikke er kvalm (men de varer jo ikke lenge og gjør jeg noe som krever bittelitt så spyr jeg/ blir dårlig igjen...) så jeg gjør jo egentlig ikke det. Kanskje de ikke forstår helt for når jeg har snakket med de på telefon så hører de ikke nødvendigvis at jeg føler meg skikkelig skrall... Og så får jeg håpe at SMSen ikke var ment helt sånn jeg tok den. De vet jo egentlig at jeg ikke har vært mye borte fra jobb ellers så er vel ikke den typiske trygdemisbrukeren... Nå begynner jeg å grine igjen. Disse hormonene... =/ Takk- det er bare deilig å høre at noen sier at de forstår. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141239996-sykemeldt-og-verdens-v%C3%A6rste-samvitighet/#findComment-141240224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 8. januar 2010 #4 Del Skrevet 8. januar 2010 sender over en klem jeg=) vet akkurat hvordan du har det, jeg sjukemeldte meg pga kvalmen og at jeg var sykt sliten, jeg ble bare en ekstra belastning til de andre sjøl om det ble mer å gjøre på dem når jeg sjukemeldte meg, men da kan dem jobbe i sitt tempo uten å måtte ta hensyn til meg... så midt oppi dårligsamvittighetsfasen så er det bedre at jeg er borte nå, og kommer tilbake når jeg kan yte 100% når jeg først er der og ikke bare knapt 20 % pga jeg egentlig ikke orker noe. er desverre ikke alle som forstår dette med kvalme, på jobben min er det mange unge jenter og dem skjønner nada, heldigvis skjønner sjefen det, da hans kone har vært veldig dårlig...men ikke bry deg er som sagt bedre at du er hjemme og får kommet deg sjøl om dem har mer å gjøre nå, men dem hadde nok hatt like mye om ikke mer å gjøre om du hadde vært der og ikke klarte å jobbe opptimalt=) jeg er sjukemeldt fram til 25. men håer virkelig jeg er i bedre form da, da er jeg 13 uker=D *håpe* ellers så spørs det, er vanskelig å gå på jobb. være kvalm og ikek minst spy når man putter mat i munnen=( eller blir stressa....blæh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141239996-sykemeldt-og-verdens-v%C3%A6rste-samvitighet/#findComment-141240376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 8. januar 2010 Takk begge to! Godt å ha noen å snakke med (mannen er fremdeles på jobb så ikke noe å hente der akkurat nå). Jeg vet jo rasjonelt at jeg ikke får gjort noe med det, men det føles bare så dårlig... Ligger vel kanskje et lite spørsmål om det var nødvendig å bli gravid akkurat nå som det er ekstra mye å gjøre (har en lansering av noen nye produkter som går i markedet i februar). Kunne jeg ikke bare ha ventet til det var i orden? Men kanskje jeg bare overdriver betydningen av det som kom (håper virkelig det). Vil jo uansett ikke endre på det nå!!! Ps har verdens søteste kollega altså - så selv om hun ikke forstår dette her helt, så skjønner jeg at jeg bare får suck it up. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141239996-sykemeldt-og-verdens-v%C3%A6rste-samvitighet/#findComment-141240656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
engleving Skrevet 10. januar 2010 #6 Del Skrevet 10. januar 2010 Er også sykemeldt, pga bekkenplager.. Allerede... Jeg har en jobb der jeg er fysisk aktiv heeeeeele tida, men klarte å finne en vikar, og det letta på min samvittighet:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141239996-sykemeldt-og-verdens-v%C3%A6rste-samvitighet/#findComment-141250763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbaby:-) Skrevet 11. januar 2010 #7 Del Skrevet 11. januar 2010 kjære dere! dette var som å lese mine egne tanker! jeg er helt på randen av kvalme og dårlig form. har ligget siden jul, og er sykemeldt i to uker til. jeg takler ikke tanken på å være så lenge borte fra jobb. mens jeg har jobbet der (i et år) har det vært to gravide som har har jobbet hundre prosent og strålt, og gått i pumps og trange jeans...nå tror de at jeg bare hadde lyst på litt lax...men jeg syns jo de er heldige som kan jobbe og ikke ligge hjemme og bli deppa.men vi må bare tenke at dette er en bagatell etterpå. det er ungene våre det er snakk om. drit i hva folk tenker, vi må ta vare på oss selv:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141239996-sykemeldt-og-verdens-v%C3%A6rste-samvitighet/#findComment-141256269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHu Skrevet 4. mars 2010 #8 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei! Jeg sliter også med dårlig samvittighet pga sykemelding. Jeg er i uke 17 nå. Sliter med kvalme, verst på kveld. Da hender det jeg kaster opp. Og så er jeg generelt sliten og deprimert pga så dårlig form og kroppsforandringer... og hormoner...og det skal så lite stress til før jeg får vondt i hodet (noe jeg aldri har hatt før) og blir "amper".. Var først 40% sykemeldt. Jobber på sykehus og er vant til å gi 100-120% hele tiden. De dagene jeg var på jobb var et mareritt. Jeg var ikke i form til å skulle gi 100% når jeg først jobbet.. Og ble dårligere når det var mye stress. Da hadde jeg heller ingen mulighet til å sette ned tempoet/ta pauser da pasienter/behandlinger var avhengig av meg. På slutten av vakten var jeg så sliten og dårlig at jeg var helt fortvilet og gråt...Det var også vanskelig å tilrettelegge for meg på jobb, så sjefen anbefalte meg faktisk å få en aktiv sykemelding som gjør at jeg ikke "regnes" med i det daglige arbeidet men kan gå "oppå" og hjelpe til og styre løpet helt selv. Dette fungerer helt fint.. Men likevel.. Det er flere gravide på jobben, noen kvalme som også er sm og noen spreke uten plager og masse energi. Det er så individuelt. Føler meg som en pingle, men vet selv at jeg ikke er det. Vi som blir dårlige kan ikke noe for hvordan kroppen vår reagerer, og når den sier ifra så må vi høre etter og ta det med ro. Vi har tross alt et liv inni oss vi må ta hensyn til.. Stress er heller ikke bra for babyen..Og det er ingen som takker oss om vi sliter oss helt ut på jobb.... Er spent på hvordan formen fortsetter. Men skal bare bite tenna sammen og ikke nøle med å fornye sykemeldingene dersom jeg fortsetter å være dårlig framover (som min mor og mormor var hele svangerskapet).. Lykke til jenter. Vi får bare prøve å la være å ha dårlig samvittighet.. Selv om det ikke er så lett.... :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141239996-sykemeldt-og-verdens-v%C3%A6rste-samvitighet/#findComment-141536581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå