Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har nå kjøpt et i størrelse en, da jeg har relativt små blødninger. Men på pakken står det til kvinner under 20 år? Nå har jeg ei jente på snart ett år, men blødningene er små og jeg bruker til vanlig de minste tampongene. Har kun to dager der blødningene tilsvarer at jeg må skifte tampong "ofte", da ca etter 4 timer midt på dagen. Jeg blør ikke på natt. Hva tror dere? Erfaringer noen?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Det har ikke noe med om du har store eller små blødninger, men hvor stor du er nedentil. Du kan risikere at den blir for liten rett og slett. Størrelse 2 er for dem som har født, da de gjerne er mer utvidet/elastisk nedentil enn jenter under 20. Om du ikke har åpnet den så ville jeg byttet den i en størrelse større. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Takk for svar. Nei, har ikke åpnet den, men har kjøpt den på nettbutikk og tror kanskje ikke jeg får bytta der? Tror kanskje de hadde bare størrelse en også... Det som er så rart er at det stod på hjemmesiden at størrelse en passet for de som ikke hadde født, eller dem med lettere blødninger. Men ble så usikker når jeg leste på pakken! Spørs om jeg rett og slett bare får prøve. Jeg har fremdeles problemer med større tamponger enn de minste, selv etter fødsel. Har alltid vært "trang" nedentil, men det er sikkert blitt mer tøyelig likevel... Beklager detaljene altså, men hadde vært greit med erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Er det bleieboden du har kjøpt den på? Du kan returnere såfremt du ikke har åpnet pakken, det er vanlig returrett på 14 dager i alle nettbutikker. Jeg er også ganske trang etter fødsel og har veldig lette blødninger, men hovedprinsippet med menskopp er jo vakuum, og når man er mer tøyelig nedentil så kan det oppstå problemer med dette vakuumet og dermed bli lekkasjer. Da jeg fikk min Lunette som er i størrelse 2, så syns jeg den så enorm ut og jeg kunne aldri i livet tenke meg at den ville passe. Etter to mensperioder hadde jeg fått den perfekt på plass, og siden da har det vært null lekkasjer. Husk også at dette ikke kan sammenlignes med tamponger, da tamponger suger ut all fuktighet fra skjeden, og dermed gjør slik at du ikke får et naturlig "glidemiddel".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå