Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #26 Skrevet 9. januar 2010 Ralph Lauren er vel ikke så dyrt i Usa?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #27 Skrevet 9. januar 2010 Nei de er rimelig i USA. Her koster de jo ganske mye. Men poenget var at de ikke er så mye bedre i kvaliteten enn HM og name it osv..
ALIICE Skrevet 9. januar 2010 #28 Skrevet 9. januar 2010 Kjøper mye Burberry, Lacoste, Peak, osv... Rett og slett fordi jeg liker klærne. Har gutt, og det er jo en kjensgjerning at det ikke akkurat er flust med pene gutteklær! En eksta bonus er jo som Prekæs skriver lengre opp her, at det faktisk provoserer noen;)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #29 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har kjøpt massevis av merkeklær i Tyrkia, så jeg har kjøpt dem fordi de er så billige...er jo billigere å kjøpe merkeklær der enn å kjøpe vanlig på cubus. Og der finnes både burberry, hilfiger og alle de andre som nevnes
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #31 Skrevet 10. januar 2010 Kjøper endel merkeklær, men da på Ebay.com og ebay.co.uk da koster de omtrent det samme som Name It osv. Har kjøpt masse Levi bukser til gutta mine, de koster ca 100,- pr bukse inkl frakt og holder seg jo kjempegodt, og kan arves. Gant er også et merke jeg kjøper endel her hjemme, men da oftest på salg til 50-70%, de holder seg også utrolig godt. Så det behøver ikke koste mer :-) Har akkurat kjøpt tre nye Burberry klassiske rutete skjorter for 1000,- inkl frakt fra England.
FruTB Skrevet 10. januar 2010 #32 Skrevet 10. januar 2010 Ja, men med måte. Å bruke tusen kroner på -ett- plagg kunne jeg aldri gjort, i og med at han vokser så fort. Kanskje når han blir eldre? Jeg synes det er så mange fine barneklær der ute, og betaler ofte noen hundrelapper mer for plagg som ikke alle andre har. Det går mye i Nova Star, Memini, Lillelam, Lilleba, Phister og Phillina, Miniature, Cupcake osv. Ikke de dyreste plaggene, men heller ikke billige. Jeg gjør det rett og slett fordi jeg vil Kvaliteten er det kanskje ikke så mye å si på ifht H&M, med unntak. Passformen derimot, er mer avgjørende. Utseende likeså Ikke kjøper vi mye klær heller, men det han har er av kvalitet og ser pent ut. Hadde det gått ut over andre nødvendige utgifter hadde jeg nok handlet litt mer på kjedebutikkene - men foreløpig går det fin-fint
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #33 Skrevet 10. januar 2010 Vi har en del merkeklær til minstemann (reiser en del og kjøper det meste i USA). Dette syns jeg er litt søtt på de små, men til vår eldste sønn som er 10 ligger jeg langt unna dyre merkeklær, rett og slett fordi jeg syns det gir uheldige signaleffeter blant venner, lærere etc dersom han bruker det. Og det er ikke det at vi ikke har råd, for de har vi, men jeg vil heller ikke at gutten skal bli bortsjemt og uspiselig og kun ville ha merkeklær. Syns snobbete barn er rett og slett motbydelig, og vil ikke være en del av det jaget. Derimot gode ytterklær, sko, votter, jakker etc bruker vi penger på. PS syns forresten ikke det er bedre kvalitet på klær fra R Lauren enn Linex.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #34 Skrevet 10. januar 2010 Nei, jeg handler aldri slike dyre merkeklær. Dyreste vi kjøper er reima og polarn O Pyret, ( andre merker i samme sjanger og prisklasse..) og det kjøper vi til gjengjeld mye av.. Fordi det er best-enkelt og greit!! :-)
Lillesnuppis Skrevet 10. januar 2010 #35 Skrevet 10. januar 2010 Kjøper merke klær til datteren min, men det er når vi er i Tyrkia. Der er det jo masse fake, men det kan man ikke se :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #36 Skrevet 10. januar 2010 Det å kjøpe fake er det mest harry som finnes! Dessuten er det ikke lov! Da hadde jeg heller holdt meg til H&M faktisk! ...og NEI, jeg har ikke dyre merkeklær hverken til meg selv eller til mine barn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #37 Skrevet 10. januar 2010 Vi har HM, Helly Hansen, Reflex og Lindex klær som vi har brukt til 4 unger (alderssprang på 11 år) Klærne er faktisk like fine!!! Bare lurer, dere som kjøper veldig dyre klær... Sitter ungene deres pent i ro mesteparten av tiden?? -jeg mener, det er vel fullt mulig å rive sunt klær, få maling på, matflekker osv?? Er det greit at ungene ødelegger et plagg til 2000 kr i barnehagen, eller hjemme for den saks skyld?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #39 Skrevet 10. januar 2010 Ja, det gjør jeg om jeg syns de er fine. Har endel til gutta fra Burberry, Timberland, Mexx, Gant, RL osv Kjøper stort sett på salg. Har også masse HM, Cubus, Lindex og Name It. Enig med Prækes over her forresten.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #40 Skrevet 10. januar 2010 nei! Jeg bruker pengene på gode ullklær, i hvertfall nå som det er så dritt kaldt!! Og de kjøper jeg rett og slett på sparkjøp og skeier jeg ut og kjøper klær fra nøstebarn o.l om sommeren går de i h&m klær eller i bleia Herregud, unger må jo som oftest ha nytt hvert eneste år jo! Det der er alt for mye å bruke på barneklær!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #41 Skrevet 10. januar 2010 Men, er det greit klærne blir "brukt" slik som i barnehagen?? Klatrer ikke ungene deres i tretoppene, leker i gjørma, maler (det går an å søle på kle selv om man har malefrakk...)??? -spiser? Om ungene deres er ganske aktive så må det da gå utover lommeboka? En av ungene her tryner, får grønske, river klærne osv. Ødelegger man et par gensere el.l til 2000 kr i mnd så må dere da få et h stort klesbudsjett? Aldri i verden om ei dyr bukse revner mindre enn ei rimelig om ungen detter av sykkelen el.l. Vi et par unger i barneh jeg jobber som går i litt dyre klær (ca 800- 1000 for noen av klærne) Ikke morsomt for oss som jobber der. Tenk om ungene ødelegger noe.....Vet jo at foreldrene sender ungene "på eget" ansvar, men like vel. Tenker jo at "herreguuuud, ungen kan ikke gjøre dette".
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #42 Skrevet 10. januar 2010 Jeg kjøper dyrt yttertøy og sko, ellers har jeg gått litt bort fra merkeklær etterhvert. Ble for mange plagg som skulle vaskes separat på 30 grader, og det har jeg ikke tid til i en hektisk hverdag.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #45 Skrevet 10. januar 2010 Hei, kan noen svare meg på om barna deres sitter helt i ro....se litt lenger opp. Bare nysgjerrig!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #47 Skrevet 11. januar 2010 Nei kjøper ikke dyre hverdagsklær til barna når de er så små. Men bor i Finnmark, så har en forkjærlighet for ullklær. Spesielt når det finnes så mye fine ullklær i flotte farger. Pierre Robert, hvor hver del koster 149 kr, er vel det det går mest i for tiden. Vi kjøper skuterklær (ytterklær) til barna, i merkene Polaris og Sinisalo. Men disse får vi til sterkt redusert pris gjennom jobben.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #48 Skrevet 11. januar 2010 Bruker du samme klær til hverdags og fest? Nei, jeg sender ikke poden i barnehagen i Burberry, men jeg sender han i ullklær og Reima, og blir de ødelagte så blir de det... Ikke noe å gjøre med. Tåpelig spørsmål..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå