Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Mitt første barn, og far skal være hjemme en dag i uken. Jeg er fulltidsstudent, så veslegutt må være med de andre dagene. Etter 2 dagers jobbing har jeg fått ut 100ml i et sånt avent-beger. Bør far varme litt og litt melk. Kan vel ikke helle alt på tåteflasken og så varme opp igjen det han ikke spiser.. regner med det kan bare varmes en gang.
snillemamma1 Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg vet ikke helt hvor mye en baby på 6 uker spiser, men kanskje det kan gi en liten pekepinn å se hvilken mengde de anbefaler for de som drikker NAN? Vet at det er angitt ca mengde (ml) og antall ganger pr døgn bak på NAN-eskene, så da kan du jo ta en liten titt på en slik eske neste gang du er i matbutikken. Melken kan ikke varmes opp på nytt, så det er lurt å varme litt av gangen så han slipper å helle ut det babyen evnt ikke drikker. (Sånn for sikkerhets skyld går det jo an å ha et par bokser ferdiglaget NAN i kjøleskapet i tilfelle du ikke får pumpet ut nok eller han spiser mer enn du hadde forutsett.) Lykke til!
abella Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Du bør beregne ca 150 ml hver 4 time. Så er det bare å regne ut dersom han spiser oftere. Spiser han feks hver 2 time varmer far ca 75 ml i første omgang og ser om småen er mer sulten etter det. Kan bare varmes en gang ja. Les om dette på flaskeposten.org
lille sprelle Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 også en ting til - kjøp en ferdigblandet kartong med nan og ha på lur! ungen dør ikke av litt nan i ny og ne og det er bedre å være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 En baby skal spise mellom 10-15% av kroppsvekten sin i døgnet. Her står det mer om det: http://www.dinbaby.com/forum/thread/138912074
las chicas Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 når jenta mi var 6uker hadde jeg barnevakt, og da spiste hun 80-90 ml morsmelk annenhver time. huff.. ikke lett med pumping. jeg slet masse med det.brukte også ett par - 3 dager for å fylle et beger. nå har jeg gitt opp og hun får nan når jeg er borte. du vet forresten at du kan bruke avent-begrene som flaske også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå