littaline Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Noen som har noen erfaringer med hvordan man gjør dette? Hun er bare 4mnd så kan jo ikke gå til frisør. Men hun er født med veeldig mye og mørkt helt tett hår er allerede så langt at panneluggen er langt ned i øynene. Har prøvd hårstrikker osv for å holde håret unna øynene, men disse tar hun ut selv, og da er jeg redd hun skal spise en srtikk gøy med mye hår, men litt trøbbel også så tidlig. Så noen som vet hvordan jeg kan klippe en fin "frisyre" uten noe kunnskap om det..??
Ranni Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Hei, og gratulerer med hårfager jente :-) Gutten vår hadde langt hår da han ble født og det har jo bare vokst siden. Vi synes det er stilig, og har bare klippet luggen. Da gjorde jeg den våt og gredde den opp i været der jeg klippet den (mens han lå på stellebordet og pappaen var til stede for å forhindre brå bevegelser). Lettere å klippe rett og samlet når håret er vått. Ble faktisk veldig ok :-). Greit å klippe den ganske kort så holder det litt lenger (klippet alt for lite første gangen, og måtte på'n igjen etter et par uker). Har dessverre ikke noen råd om resten, men langt hår er jo fint, da..... Lykke til ;-)
Månestråle75 Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Her brukte vi hårspenne i luggen frem til hun var 8 måneder. Da var det på høy tid med et frisørbesøk. Husk bare på å ta av hårspennene når hun skal sove, sånn i tilfelle..
eplepeple Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Men hvordan klarte dere å få barnet til å holde seg i ro?? Snuppa har langt hår over ørene og det ser så sluskete ut....hun er 7,5 mnd og svært interessert i saksa. Vi måtte ta barbermaskina til far vi, men det ble ikke noe bra resultat.......tips, anyone?
Månestråle75 Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Jeg hadde henne bare på fanget når vi var hos frisøren. Satt som et tent lys mens hun ble klippet - ikke noe problem i det hele tatt )
_Løvemamma_ Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Hva med å klippe håret hennes når hun sover? Vet iallefall at på afrikanske barn som har masse krøller, så er det ganske vanlig å flette håret deres mens de sover, fordi det tar litt tid, og er nesten umulig å få til dersom de ikke sitter i ro.
Mini09&Lille12 Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Vi var hos frisøren i går faktisk. Masse hår, masse fjoner som var lengre enn andre osv. Og hår ned i øynene. Gikk kjempefint!! Satt på fanget mitt. Greit å venne de til frisøren kanskje? Hun jeg var hos nevnte hun hadde en del toåringer som hylskrek og var livredde når de var der.Selv om det tar 5minutter, så syntes jeg det var greit å få noen som kan de til du gjøre det. I steden for å skamklippe. hihi!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå