Gå til innhold

Bakovervendt bilsete som ikke tar for masse plass for framsetet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har en BMW-5 serie stasjonsvogn. Vi har en gutt på snart 3år som jeg vil skal sitte bakovervendt i vertfall ett år til. Han har Acta graco logic sete. Dette står bak pasasjersetet, og gjør at den som sitter fremme må "sitte som en prest".

Nå har vi en jente på snart 8mnd, og hun skal også få seg nytt sete. Men den som kjører bil må jo få sitte slik som er behagelig. Så jeg lurer på om dere vet om bilstoler som har gode testpoeng som ikke ruver så masse når de står bakovervendt som acta graco sin?

greit å slippe å kjøpe ny bil, for å få plass til bilstolene.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skrev feil bilstol. Vi har en Akta Graco Cosmic Comfort bilstol.. ;) Vi har ikke isofix i bilen vår.

Skrevet

Har hørt rykter om Britax Highway som skal ta lite plass og være (kun) bakovervendt.

Vi har også plassproblemer med vår 2-dørs Micra. Vi prøvde alle setene på Barnas Hus, ingen av de bakovervendte passet (i det hele tatt, med eller uten plass til passasjer foran). Umulig å koble av kollisjonsputen, så det ble Britax Evolva og strategi om å kjøre minst mulig. Den ble kjøpt tidlig desember, gutten har vært 2 ganger i bilen så langt.

Kommer ny bil i huset snart, da blir det bakovervendt, og Evolva kan vi beholde til senere.

Surt at man ikke klarer å lage mindre seter, ikke alle har/vil ha en diger bil.

Skrevet

Vi har Britax Highway og jeg sitter "som en prest" det er ikke så lite som man tror. Det kan heller ikke stå mot setet forran pga støtte beinet så man får ikke setet så langt bak som man tror. Vi har forresten en stasjonsvogn.

Skrevet

Akta Graco Cosmic er vel et av de setene som tar mest plass, særlig når det er montert utenfor kanten av setet (som jeg regner med dere har hvis dere har en 3-åring i det).

Seter som ofte tar mindre plass og som kan ha plass til en 3-4-åring er f.eks:

Britax Two Way Elite (9-25)

Britax MultiTech (9-25)

Britax Hi-way (9-25)

Britax Secura (9-25, men på vei ut av sortimentet)

Brio Zento (9-25)

Two Way Elite må lenes mot stolen foran, de andre kan stå frittstående. Brio Zento er den eneste av disse jeg ville tvilt litt på å sette mitt barn ii, da den hverken har støtteben eller skal lenes mot stolen foran. Innbiller meg at den da blir mer ustabil (noe den også har vist seg å være i en test jeg leste).

Ta en tur med bil og barn til en forhandler og prøv om ikke noen av disse setene kan passe. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...