Gå til innhold

Da lager vi en egen tråd her completely3, og så kan andre henge seg på om de har lyst.

Trultemor73

Anbefalte innlegg

Så utrolig koselig å kunne ta følge deg. Så lurt med de der rødbetene. Da må jo en brødskive med leverpostei med røbet hjelpe. Det er jo så godt.

Jentene mine blir 4 og 8 år i apri. Har termin den 14. apri nå, men jentene mine kom 17 og 21 dager før termin, så jeg har en følelse av at babyen kommer i månedskifte mars/april.

Vet ikke om det blir gutt eller jente, så det blir spennende. Har ikke vist noe med jentene heller, så det føltes så feil å få vite det denne gangen. Jentene ønsker seg veldig ei jente til. Det virker som om mannen min og ønsker seg ei jente. Jeg er litt der at jeg både ønsker meg gutt og jente. Vi får jo bare vente å se.

Formen er nå blitt mye bedre i løpet av noen dager, og jeg som ble 50 prosent sykmeldt ut januar. Har nesten litt dårlig samvittighet nå, men kan vel friskmelde meg om det fortsetter slik.

Blir spennende å høre fra deg.

Fortsetter under...

God ide!

Jeg har født ca på termin og helt på termin med våre jenter. Likevel har jeg hver gang hatt følelsen av at de kommer tidlig. Det har vært sånn at jeg er glad for hver uke som har gått frem til uke 30 før jeg har skikkelig slappet av og tenkt at det går kanskje til termin likevel. Grunnen til dette er at min mor har født så tidlig med sine tre. Jeg var selv bare ca 2600 da jeg kom og jeg ble den største av oss tre søsken. Heldigvis har våre jenter vært ca 3500 begge to, så jeg kan nok ta det med ro og ikke begynne å vente før uti mai. Lenge til når man er SM......

Hei, igjen!

Da får vi bruke litt tid på denne tråden da, så kanskje tiden går litt fortere, he, he. Jeg husker ikke helt hvordan jeg har vært i de forrige svangerskapene, men merker jeg er så glad for hver uke som går, slik at barnet kan klare seg om det blir født nå. Har jo ingen kynnere, blødninger eller noe annet som skulle tilsi at jeg skulle føde tidlig, men klarer ikke helt å slappe av.

Jeg er født prematur og veide 1890 gram 5 1/2 uker før termin. Mamman min hadde svangerskapsforgiftning. Men søsteren min og broren min kom til termin.

Eldstejenta mi ble født 3 uker før termin og veide 3790 gram. Nr. 2 ble født 17 dager før termin og veide 4450 gram. Skal derfor mest sannsynlig på vekstkontroll en gang i mars, sa de på ultralyden. Må høre med jordmor når jeg skal til henne den 20/1.

Hvor mye ble du og søsknene dine født for tidlig???

Halsbrann til tusen. Gruer meg så til å legge meg om kvelden. Da blir det 10 ganger værre. Vann, melk og love hearts hjelper ingenting. Is hjelper kun litt. Tyggetablettene Gavicon hjelper bittelitt. Blir snart desperat. Hatt det likedan i de andre svangerskapene mine også, så jeg har bare ventet på det. Mamma hadde lest at det hjalp å spise gulerøtter. Er ikke spesielt glad i det, men det må jo prøves. Får kjøpe noen neste gang jeg skal til butikken.

Hei Trultemor!

Hvordan går det med deg? Kjedelig med halsbrann. Håper gulrøttene kan hjelpe deg. Har du prøvd å ha hode litt høyt når du legger deg? Stavle oppå hverandre noen puter.

Jeg havnet opp på fødeklinikken i går kveld. Fikk en hel del blodklumper i trusa og da bar det opp på føden for ul. Etter lang venting fikk vi endelig legehjelp og alt sto bra til med lillegutt. Heldigvis....Fikk beskjed om å ta med mer med ro. Jeg er sykemeldt fra før av så mer med ro blir vel å bli lagt i koma.....Kjenner i allefall spark fra lillegutt jevnlig, så da håper jeg bare det ikke skjer mer...Ber om at ukene må gå fort, slik at lillegutt kan få vokse fort. Er så redd noe skal gå galt. Legen sa at jeg bar bare 22 + 4 uker på vei. I følge BIM er jeg 23 + 4. Hadde vært mer betryggende å vært i uke 28 eller noe....Jeg får smøre meg med tålmodighet, selv om tankene mine sveiver konstant rundt dette....,

Noen som vil anbefale en morsom, spennende bok å lese for å få tiden til å gå?

Har 4 puter i sengen, så jeg sover i sittestilling kan man si, bare at jeg sover på siden. Ikke så behagelig, men det går. Jeg har prøvd å spise siste måltid før kl. 18.00. Etter det drikker og spiser jeg ingenting. Sa de siste par nettene har jeg fått sovi, men er utrolig sulten da. Romler litt i magen. Håper det bare er det som er løsningen.

Så skummelt å havne på fødeklinikken så tidlig, da. Du var sikkert fryktelig redd. Det hadde jeg vært. Hvordan går det nå? Får du slappet av? Har vært redd for blødninger selv, men heldigvis ikke opplevd det ennå. Jeg ble også satt en uke tilbake, men det var etter ultralyden. Har blitt det med alle 3. 5 til 7 dager etter legens termin.

Har ikke så mange bøker å anbefalle. Skal starte på en nå, etter å ha vært på et personalmøte i går. Den går på å tenke positive tanker, tror jeg, så ikke så spennende ihvertfall. Mer virkelighetsnært enn krim.

Annonse

Hei!

Har vært hos jordmor i dag på 28 ukers kontroll. Alt sto bra til med den lille. Lå faktisk litt under streken. Jordmor trodde ikke at babyen kom til å bli stort større en 4 kg om jeg fødte rundt termin. Får håpe det stemmer.

Prøver fortsatt å ikke spise noe etter kl. 18.30 tiden om kvelden. Det hjelper på halsbrannen om natten. Koser meg veldig med alle sparkene i magen.

Gleder meg til å høre fra deg.

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...