Gå til innhold

Reiser dere på weekendturer uten barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Må si det frister veldig, altså... Ikke helt ennå, minste er for liten, men kanskje til høsten/vinteren igjen... En tur til Amsterdam, Paris eller noe sånt for å få være litt for oss selv bare en helg i året eller noe. Men jeg får egentlig dårlig samvittighet bare av å tenke på det. Tror ikke det er vits i å reise på en så kort tur med ungene heller, de er så små at det ville nok bare blitt stress for dem uansett...

Reiser dere på sånne turer innimellom?

Fortsetter under...

Skrevet

Har gjort det en gang når gutten var 2,5 år. En helg i Kjøben... Hele helga gikk jeg og savna ungen så det har blitt med den helga... nå har vi 2 barn og jeg kunne tenkt meg å prøve igjen egentlig... Til sommeren er barna våre 5 og 2,5 år...

Skrevet

Lillemor er nå 2,5 og vi har ikke vært på noen weekendtur ennå. Hadde en plan i sommer om å gjøre det i høst, men det ble aldri noe av. Og nå kommer nestemann snart, så da blir det nok en god stund til neste mulighet :)

Skrevet

Ja,2 ganger i aaret,det er helt noedvendig:) Vi har tre barn naa,men disse turene blir virkelig prioritert.Vi trenger hverandre som bare kjaerster ogsaa:)

Skrevet

Vi kunne ha gjort det, men så tenker vi på at de pengen KUNNE ha gått til en ferietur for oss alle sammen, eller til ekstra gøy og moro på den ferieturen vi tar sammen med ungene..

VI har rett og slett ikke samvittighet til å bruke penger på oss selv på DEN måten. Vi greier da heldigvis å være kjærster i hverdagen og når vi er på ferieturer så er vi bevisste på å prøve så langt det er mulig å skaffe leiligheter/hytter, hotellrom med et eget soverom for oss, eller barna..SLik at etter de er lagt kan vi ha kose og prate tid selv på en familieferie :o) Koster ofte litt ekstra, men det sparer vi jo på å ikke dra på weekendturer :o) OG det er verdt det..Å få kombinert kjæreste OG barnetur altså...Barna og oss på dagen og bare oss to på kvelden o gnatten..DA er vi lykkelige alle mann.

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Ja, vi kommer jo uansett til å reise på en ferie med ungene også... Så da blir det to turer i året, da... Hehe, jeg tenker litt sånn "det de ikke vet har de ikke vondt av" da, men får dårlig samvittighet også. Mannen skjønner meg ikke, han syns vi fint kan reise på en tur :-)

Annonse

Skrevet

Da vi giftet oss hadde vi som mål å få til en sånn tur i året, en helg til oss selv..

Vi gjorde det da vi hadde ett barn, og vi gjorde det da vi hadde to barn, men har ikke gjort det siden. Nå har vi fire barn.. Er ikke lett å skaffe barnevakt til fire barn.

Nå har min lillesøster og mamma lovet å bo i huset vårt med ungene en helg til våren. Da har vi 10-års bryllupsdag og mannen blir 40 år, da har vi virkelig lyst til å unne oss en helg for oss selv.

Det er snart fire år siden vi hadde barnevakt på kveldstid sist, så jeg tror ikke barna lider noen nød.

Vi prioriterer barnevennlige ferier i denne fasen av livet, og tenker ikke så mye over det egentlig. Men synes ikke dere skal ha dårlig samvittighet for å unne dere en kjærestehelg på hotell!

Skrevet

Ja, et par turer i året. Og så minst en tur hver med venner. Synes det er deilig å komme seg litt vekk, og har ingen dårlig samvittighet for det:)

Skrevet

Ja, det har vi gjort. Vi var en langhelg i Barcelona da lillegutt var 16 mnd. Utrolig deilig!! :-)

Så var vi en langhelg i Canne, Frankrike da lillegutt var 3,5 år og snuppa 16 mnd. Også helt fantastisk!!

Vi har ingen dårlig samvittighet for det for de storkoser seg sammen med besteforeldre og blir helt skjemt bort av de mens vi er borte. Og vi får dyrket kjærligheten.. (noe vi også gjør hjemme, men det blir det lille "ekstra" når man er på tur alene).

Og vi har mer enn nok penger til både tur for foreldrene alene og skikkelig tur med barna, så det går ikke ut over de på noen måte.

Skrevet

Ja , og for meg er det en selvfølge. Gjort det siden han var bitteliten. Kjærestetur og venninneturer, deilig deilig!! :o)

Skrevet

JA, finnes ikke noe herligere enn noen dager borte fra rot, hybelkaniner og klesvask UTEN unger! Medisin for kropp og sjel! Elsker ungene over alt på denne jord, men man trenger faktisk fri innimellom:-)

Skrevet

nei det gjør vi ikke, men det er bare fordi vi ikke har mulighet på barnevakt. så om dere har mulighet på besteforeldre vakt feks. så er det noe dere bør gjøre en gang i blandt tror det er godt for forholdet jeg.

vi har som sakt ikke den muligheten da mine foreldre er for syke og svigermor er død. venner har nok med egne barn og orker ikke ta på seg våre tre en hel helg tror jeg våger ikke å spørre. minsten er foresten for liten her syns jeg uansett. men jo det hadde vertgodt med litt barne fri en dag eller to her å ja.

Skrevet

Jepp, prøver å reise ett par ganger i året. Drar ofte på 2 ferieturer med barna, så har ikke dårlig samvittighet for å dra uten dem på korte turer. :o)

Annonse

Skrevet

En weekendtur uten barn på snart 7 år. Har ofte lyst til å ta en alenetur, men så tenker jeg at ungene sikkert ville vært med, hehe.

Skrevet

Vi prøver å reise avgårde ca 1 gang i året på kjærestetur. Da får vi være kjærester hele tiden og det er herlig den ene helgen i året kun å tenke på oss selv hele døgnet. Kommer hjem med masse overskudd, som kommer barna til gode. ;)

Jeg har ikke hatt noen betenkeligheter med å reise avgårde uten barn. _Men har nå foreldre og svigerforeldre som er oppegående og fint klarer å passe dem en helg, så barnevakt for oss har ikke vært noe problem.

Vi har vært 2 ganger i Barcelona og 1 gang 1 uke til Mallorca. Til våren skal vi en helg på spahotell i Kragerø uten barn.

På sommeren/våren har vi alltid reist på en tur med barna. Til nå har vi vårt i Finland, Danmark, Spania, Sverige og Norge. Vi har økonomi så det akkurat går rundt, har noen tusen på sparekonto, i tillegg tli at vi setter av en tusenlapp hver måned. Men det viktigste er at vi PRIORITERER å reise bort i ferier/permisjoner, men samtidig prioriterer vi også vekk noen ting som vi ikke ser oss råd til fordi vi reiser mye.

Skrevet

Jeg liker ikke å reise fra barn som er under 1,5-2 år, men vi har vært på tur alene tre langhelger siden de to eldste kom til verden. Godt for oss, og de stortrives med besteforeldre. Vinn, vinn..

Det er verre nå når barna har blitt store. Da kjenner jeg på at de hadde hatt stor glede av å være med. Små barn har jo ikke behov for å reise til utlandet, og ikke storbyer i alle fall, og de tjener på at mor og far får lufta seg.

I år skal far og de to eldste på interail, de er da 5 og 7 år, og det blir moro. Jeg blir igjen sammen med tvillingene, men skal møte de i Danmark der hele storfamilien skal samles. Når tvillingene er rundt 2 år skal vi til Roma, og det er de to største informert om for lenge siden:)

Skrevet

Har vært på helgetur med mannen når Trollet var 6,5 mndr. Skulle gjerne gjort det oftere, men nærmeste barnepass bor 5,5 timer unna.

Har reist på helgetur alene 2 ganger + forretningsreise 1 gang mens gutten var med sin far. Troll og far har også vært på tur 2 ganger uten meg, første gang når han var 5 mndr gammel.

Det går alltid kjempe bra. Faren er en trygg og god omsorgsperson og storkoser med babyen seg uten mors kritisk blikk over skulderen. Og gutten overlever fint 2 dager uten matchende sokker, pussig nok.

Men vi har bare 1 barn, logistikken er helt annet når man har flere.

Skrevet

Ja, prøver å få det til en gang i året:) Veldig deilig for både foreldrene og barna :D

Skrevet

Ja det gjør vi, men så reiser vi nok med de og da. Varierer litt om det er 1 eller 2 ganger i året. Reiser i hvert fall et par tre ferieturer sammen alle fem. Og hvert barn får tur med ene forelderen iblant og. Nå er mellomste på tur alene med pappaen, de er til italia og koser seg

Skrevet

Det gjør vi og vi storkoser oss!! Har vært på langhelger i København og London uten unger, og snart skal vi til Praha. Da skal vi riktignok ha med minstemann på 4 mnd, men de to store skal være hos farmor og farfar. Jeg vet at ungene har det godt hos de og derfor klarer jeg å slappe av og kose meg på tur. Jeg er veldig glad i guttene mine, men det er deilig med "fri" i noen dager!!

Skrevet

Ja det gjør vi, og det er fantastisk deilig!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er vant til at jenta mi er hos pappaen sin annenhver uke (før vi fikk ny ordning, nå er hun 5 dager av gangen) så ja, det gjorde vi når jeg var gravid med lillebror.

Nå er lillebror kommet til verden, og vi har vært 1 dag borte (et godt stykke unna da, typ flytur), han har vært på ferie hos bestemor og bestefar i 4 dager, pluss at vi var 1 uke i Egypt nå i høst. Så ja, det gjør vi :)

Skrevet

Ja et gjør vi, reiser en gang i året på utenlandstur og en til to ganger i året på andre turer.

Men alle de andre ferien har vi med barna....Hadde med barna på weekend til Riga, på test tur:) da bodde vi på Spa hotell, med egen barnespa, de koste seg:) Men litt av poenge er jo og få tid til oss selv og det ble det jo ikke, så vi reiser uten:)

Skrevet

Det hadde vi nok gjort om vi hadde hatt råd til det:) Og det uten dårlig samvittighet.

Skrevet

Ja, lengre turer enn bare en langhelg også, og helt uten dårlig samvittighet faktisk! Har mye ferie med ungene ellers i løpet av et år.

Ville ikke reist fra veldig små barn, som under 2.5-3 år. Der er jeg enig med erteposten.

De gangene vi har reist, har mine foreldre kommet hit og bodd her mens vi har vært borte. Da kan barna følge normale rutiner osv. De storkoser seg alle fire.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...