snartmammapåny Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 I dag når jeg sto opp kom det blod når jeg var på do... Jeg kuiiet ned og så at en bloddråpe var falt ned i doskålen, tørket meg og kikket på papiret, det var fult i blod blandet med utflod. Har ikke kommet kjempe mye, men samlet sett er det vel på størrelse med en blåbær.. Ser jo så mye ut med blod, men tror ikke det kan være mer enn en blåbær. Kommer for øyblikket ikke mer blod, men det er blod inni der som kommer på papiret om jeg tørker langt inn (ja den var litt vansklig å forklare)... Har ikke vondt da, og håper at en SA skal være litt vond... men er sikker på at puppene mine er mindre ømme og kvalmen er blitt svakere.. men kan også være jeg som overreagerer.. Iallefall, kjempe skummelt og livredd. Ganske sikker på at babyen er dø nå... men klamrer meg til et liiite håp om at andre har blødd før og dette har gått bra.. Skal til legen 10:30.. håper det er gode nyheter der.. Er forresten "bare" 7+0
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Ja det kan jo hende at det er en sånn liten festeblødning som er kommet litt på avveie.. man kan jo blø litt når man skal ha mens, så kanskje denne bare er litt på etterskudd? Trur nok du kjenner om det er en SA...tror ikke det er noe tvil da. Hadde det før mitt første barn og da var det så vondt at jeg bare gråt....veldig sterke smerter og mye blod!! da var jeg vel 8 uker på vei.. Ta turen til legen så skal du nok se at det er i orden med den lille! lykke til da!
Fjelljenten Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Lykke til hos legen! Jeg og vil tro at det gjør vondt hvis det er SA, men kan ikke si noe av egen erfaring. Men jeg har jo sett mange her som har skrevet at de har blødd både mye og lite, men at det ikke har vært noe gale, så tenk på det du :-)
Tezz78 Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Mistet i okt., helt uten smerter... Så det trenger ikke gjøre vondt... Men så har jeg også vært ute for kjempeblødning over flere dager hvor alt gikk helt bra Lykke til
Reflexia Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 jeg blødde litt da jeg var 7+5, hadde skikkelig magekramper og ja,var sikker på at jeg mistet. Ble sendt på ultralyd å fikk se ett bankende hjerte!!!!! er nå 10 +1.... masse lykke til! betyr ikke alltid at man mister selv om man blør..
snartmammapåny Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2010 Det kommer fortsat blod, men nå er det ikke lenger friskt blod på papiret når jeg er på do (er ofte på do i dag ja...). Har blitt litt brunlig, så blødningen har iallefall stoppet... Føler jeg klamrer meg til et halmstrå i full motvind nå.. men som dere sier så hadde jeg vel kjent det om det var en SA. Innbiller meg at det skal være vondt og jeg kjenner ingenting, iallefall ikke foreløbig. Så nå er jeg jo mest redd for MA.. isj.. Men ha jo også lest her inne om folk som blør og så er alt bra... har ond følelse....
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Ja er uansett ikke en god følelse det der, er liksom det siste man vil se. MEN det kan jo hende at det ikke er noenting galt!! så prøv å TENK på det og ikke ta sorgene på forskudd... nå skal du jo til legen var det ikke sånn? Tror man gjør mye rett om man prøver å klamre seg til de halmstråene man får jeg...
millie+2klumper Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Jeg aborterte når jeg var 6,5 uker på vei i mai og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Så det trenger ikke å gjøre vondt. begynte å blø litt tidlig på dagen å så økte det utover dagen og om kvelden pluppet det ut.. Men! Det trenger jo ikke å være abort! Jeg begynte å blø på mandag nå jeg og blødde litt frem til onsdag. Onsdag gikk det over til brunt blod. Jeg var 12+4 den dagen jeg begynte og blø. Fant fin fosterlyd og alt virket ok hos legen. I natt er jeg ganske sikker på at jeg kjente liv for første gang! Er 13+1 i dag og andregangs. Jeg håper det bare er at du har en lett blødende livmor eller noe. oppfdater oss når du ghar vært hos legen. Lykke til!
bringebærsnipp Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 og ofte blir flere enn et egg befruktet, men bare ett som fester seg. da kan man oppleve en liten blødning som du har.
JeLa87 Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Hei:) Å kjenner igjen den følelsen. Hadde en blødning på tirsdag, bestilte time hos volvat, og i dag fikk jeg se et foster som hadde det helt fint:) 30% av alle som føder til termin har hatt blødninger tidlig i svangerskapet. Så det betyr ikke at noe er galt. Ring rett til en privatklinikk du:) Da slipper du ventetiden og kan få tatt en tidlig ultralyd. Er selv 7 uker på vei nå.
snartmammapåny Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2010 Legen var rimelig sikker på at dette ikke kunne være en abort, da ville det kommet mer friskt blod. Min blødning kan se ut som å ha stoppet noe som vist nok var veldig bra. Nå får jeg bare bittelit brunt blod på papiret om jeg graver lang nok inn. Legen mente med stor sikkerhet at dette var pga livmoren hadde vokst og sprukket litt. Det var vist HELT normalt.. Hun utelukket MA da hun mente det normalt sett skjedde senere. Jeg har også en UVI som kan ha vært medvirkende til å irritere livmoren og skape sprekken av et blodkar som mest sansynlig har skapt blødningen... Avtalte at jeg kunne ringe nårsomhelst på døgnet om jeg skulle få smerter eller nye blødninger. Så skulle de undersøke nermere da. Så da er det vel bare å ta helgen til hjelp og satse på at alt er bare bra... :S
Fjelljenten Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Så godt å høre da :-) Håper du føler deg bedre nå! Høre på legen vet du :-)
Frk J Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 En SA i uke 7 behøver ikke å gjøre vondt. Snakker av erfaring=/
JeLa87 Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Synes ikke folk burde skrive så mye om SA her nå. Det hun trenger er oppmuntring og posetive tanker:)
snartmammapåny Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 8. januar 2010 Synst et er flott at folk deler sin erfaring, selv om den kanskje ikke er av det positive slaget. Det gir meg bare et realistisk bilde. Vet at legen min prøver å roe meg, og uanett hva undersøkelser hun kan gjøre så er det så mye hun kan gjøre fra eller til. Kroppen må nok bare ordne opp om det skulle være så ille... desverre.. Har begynt å blø mer, så tror nok ikke dette går helt min vei denne gangen. Blør vel ca som en vanlig svak menstrasjon. Ikke så vondt, men har kanskje en svak mensmurring, men det har man jo igrun som gravid, så ikke noe spesielt igrun... Om det fortsatte å blø gjennom helga skulle jeg ta kontakt på mandag og så ble det UL da. Alternativt om det skulle begynne å styrtblø skulle jeg ta kontakt i løpet av helga. Jeg er vel igrun inneforstått med at dette ikke gikk som det skulle. Sitter med en litt kjip følelse av at vi tapte og må begynne helt fra start igjen. At "alle" andre springer mot mål, og vi står igjen med svarteper og må snu.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 Hei kjære deg! Skjønner så godt følelsen din - det føles skikkelig urettferdig og kjipt - å man tenker at hele denne gravidtiden er helt bortkasta (om det nå skulle gå galt med deg da?) Men du får prøve å være positiv/realistisk - vet ikke hva som er best, jeg?! Selv syns jeg det var best å være realist, å heller få det som en positiv overraskelse det skulle gå bra (jeg begynte å å blø - bare bittelitt rundt uke 7 - deretter litt brulig utflod av og til. Min lille spire var ikke å se på UL, desverre - så ble utskrapning på meg - for andre gang!) Følte liksom det var det beste å tenke slik! Men du må føle på det og gjør som du syns passer best for deg. Det er jaffal ikke bare dere som har "tapt" ♥ vi er maaange!!! Selv om mange springer mot mål (termin), så er vi mange som vet hvilke følelser du sitter med nå. Ønsker deg masse lykke tili helga - håper du får en skikkelig positiv nyhet fort!!! Klem fra en som vet åssen du har det♥
ღ askepott ღ Skrevet 8. januar 2010 #17 Skrevet 8. januar 2010 Har lest innlegget flere ganger i dag, har bare ikke orket å gjøre noe i feberverdenen min... Men håper ALT går bra... Føler det er mange som opplever å blø... lykke til
snartmammapåny Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 8. januar 2010 har siden ca 12 i dag blødd som ved en svak mens. I fem tiden kom to ca 2 cm små/store klumper ploppende ut og etter det ble det litt mindre blod, men blør fortsatt litt på papiret når jeg går på do. Følenok kanskje det til være på sin plass å innse at jeg nok går hatt en SA.↲Skal på ul over helga for å sjekke det sikkert, men er rimelig sikker.↲Dere skal iallfall vite at dere er supre jenter. Godt å ha noen å støtte seg til for godord og realisme når ingen andre i verden vet hva som skjer ble lite mellomrom i dette innlegget da jeg surfer frå mobile nå.
millie+2klumper Skrevet 8. januar 2010 #19 Skrevet 8. januar 2010 dette var trist og høre:(. Visst du har hatt en SA nå så håper jeg du blir fort gravid igjen og at du da kommer helt imål!. sender deg en god klem.
Fjelljenten Skrevet 8. januar 2010 #20 Skrevet 8. januar 2010 Å nei nei nei, så utrolig trist :-( Huff... Føler med deg, virkelig... håper vi ser deg snart igjen her inne og at du får det du ønsker deg... Vet ikke hva annet jeg kan si.
snartmammapåny Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #21 Skrevet 8. januar 2010 Takk alle sammen! Er igrun ikke så mye man kan si. Det varmer at her er så mange her inne som bryr seg. Har liskom ikke noen andre å få sympati hos Det varmer mye!! Jeg tar igrun det hele med fatning. Sitter med en følelse av at jeg har tapt da, og jeg er en sinsykt dårlig taper. Utover det så har det verste sjokket lagt seg. Synst jeg har blødd veldig lite da, i forhold til det jeg trodde man skulle ved en SA, men sjansen for at noe lever inni der er nok mindre enn å vinne i lotto. Blr enda litt og symptomene mine er igrun nesten helt borte. MEN jeg har jo alt en herlig gutt og det skal nok bli et lite søsken på han en gang om ikke så lenge. Og som samboeren min sier: "Dette skal nok gå bra, vi er jo så gode på selve produseringen" Satser på jeg er tilbake her om en 6 ukers tid *krysser fingrene for det*
Fjelljenten Skrevet 8. januar 2010 #22 Skrevet 8. januar 2010 Så bra at du tar det såpass fint, fortsett med å være positiv så går det nok bra neste gang! Krysser fingrene for deg jeg og, og lykke til! Kos deg med den lille gutten din imellomtiden :-)
corazon Skrevet 10. januar 2010 #23 Skrevet 10. januar 2010 Hei, ville bare si at jeg har en venninde som blødde flere mnd i svangerskapet sitt. Og det kom friskt klumpete blod og hun måtte bruke bind. I dag har hun en frisk og fin gutt på snart 2 år. Mye rart med kroppen som man ikke kan forklare. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå