Gå til innhold

hva er mest effektivt - manuell håndpumpe eller elektrisk pumpe???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de hadde visst - 30% på avent pumper og flasker på apoteket, har en liten på 6 dager som ikke klarer helt å få tatt begge bryst til noen måltider så da hadde det vært lurt og fått pumpa det ut så det stimulerte til mere melk

medela swing definitivt. hadde en håndpumpe som skulle være en av de beste på markede men funket mye dårligere og ble alt for sliten i henda av den. kjøpte medela swing litt dyr men verdt hver krone. forruten er det også like mye eller mer effektiv om du lærer deg og melke for hånd. det gjorde jeg når jeg måtte og ikke var strøm i nærheten (kan gå på batterier men var dårligere da).

Enig med Sailor her i at det mest effektive og skånsomme er å melke ut for hånd. Må innrømme at jeg følte meg litt som ei ku der jeg satt og klemte melk ut av puppene, men det gjorde jeg jammen med når jeg koblet til en skikkelig melkemaskin også :-P

Jeg ble i alle fall veldig sliten i hendene av å sitte med manuell pumpe, så jeg gikk over til elektrisk (men jeg donerte litt også da, så det ble jo litt). (Det minner meg om at jeg fremdeles har den manuelle liggende i kjelleren. Er det noe som kan gis bort, eller regner man det som hygiene artikler??)

Annonse

Den kan vel delvis kokes og ellers vaskes med sprit, så det går da vel bra å la noen andre overta den. Alle delene det har vært melk gjennom er jo rene nok til at ungen kan få melka, dag etter dag etter dag, og på sykehuset (og Ammehjelpen og en del hesestasjoner, har jeg hørt) har de også til utlån. Om du er i tvil så kan du jo sjekke med sykehuset hvordan de desinfiserer sine, men hvis du har brukt den i 6-12 mnd så burde den hatt ganske heftig bakterievekst undervegs dersom det var et problem :-P

At enkelte ikke vil bruke en pumpe noen andre har brukt er jo så, det er vel opp til den enkelte om man vil overta en brukt eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...