Gå til innhold

Gutten spiser bare mindre og mindre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 3,5 mnd nå og har fått mme siden fødsel. Første 2 mnd la han på seg 2 kg, mens den neste 1,5 mnd la han på seg 750 gram. Tynn type. Nå spiser han mindre enn han har gjort på natta og. Etter 8 timer spiste han kun 90 ml inatt. Håper han tar det igjen nå på dagen.

Blir så bekymret. Hs sa det var lite, men kom ikke med noe tips på hva jeg skulle gjøre. Kan ikke tvinge i han mere melk, han sier klart ifra når han har fått nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi på 5mnd går igjennom perioder hvor hun spiser mindre enn vanlig uten at det er en tydelig grunn for det.

Etter noen dager med å spise mindre så begynner hun plutselig å spise masse igjen. (er kun mme hun får, er ikke på fast føde enda)

Har sluttet å bekymre meg for hvor mye hun spiser nå - så lenge jeg ser at hun legger på seg og er en blid og glad jente så får jeg stole på at hun vet når hun er mett selv.

Gutten din begynner sikkert å spise mer om ikke lenge.. De små er vel som oss - varierende appetitt :)

Skrevet

Gutten min paa 2,5 mnd hjör akkurat det samme. Etter en sovepulje paa 7 timer spiser han bare 60-80 ml. Og gjennom hele dagen ogsaa kun 60 ml. Tidligere spiste han 120 ml. Men han legger paa seg og virker blid og fornöyd. Pröver jeg aa gi han mer melk spytter han det ut, eller gulper det opp (noe han ikke gjör til vanlig). Saa jeg lar det bare gaa.. Idag har han spist ca 100 ml til hvert maaltid, saa er kanskje bare en fase de er igjennom?

Skrevet

Får håpe det. Han må jo legge på seg ;) Men nå nærmer det seg grøt snart, så da håper jeg at han legger på seg litt mere.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...