Monajenten Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er ferdig utdannet til sommeren, og vil helst ha jobb med en gang:-P Jeg tenkte å sende ut et par åpne søknader, men hvordan gjør man det? Altså, hva skriver man på? Ene jeg har tenkt å sende søknad til, er sånn ca. fem minutter gangavstand fra huset mitt - perfect ja takk:-D
* 5 om dagen * Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 jeg har en liggende på maskinen,er litt gammel men.... har satt xxxx der jeg har tatt bort info om denne spesielle arbeidsplassen ,men du kan fint finne ut hva jeg har tatt bort, du bare setter inn det som passer deg og det du jobber/ vil jobbe med...osv.... Siden jeg har hørt mye positivt om deres arbeidsplass, har jeg lyst til å vise dere min interesse til xxxxxxx hos dere. Jeg har fått inntrykk av at dere har et veldig godt samarbeidsmiljø. Jeg går nå på et xxxxxxx,og vi hadde et hygglig, møte med xxxxxx, fredag 30 oktober,på xxxxx, der han fortalte oss mye om bedriften og deres virksomhet ( var på et bedriftsbesøk ) Møtet vi var invitert i synes jeg var interesant,og lærerikt. Selv om jeg er utdannet regnskapsmedarbeider har jeg lyst til å jobbe i xxxxxx. Det er viktig for meg å komme ut i arbeid og xxxxx virker som en hyggelig bedrift for meg. (her kan du skrive andre ting som du synes er viktig å fortelle dem) Dere ikke har utlyst noen jobb nå, innen regnskap eller produksjon, men jeg vil likevel gjøre dere oppmerksomme på at jeg er veldig interisert, om det skulle bli en ledig jobb hos dere. Jeg bor i nærheten så jeg kan stille opp på kort varsel. Mine egenskaper er : xxxxxxxxxx
Monajenten Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2010 Takk for svar! Den ene bedriften jeg skal søke på, har jeg ikke hørt om da:-P Men jeg har ihvertfall noe å gå etter! Hvordan er det å sende søknad på mail? Går det greit eller virker det "simpelt" slik at jeg bør sende papirutgaver?
* 5 om dagen * Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 hvis du ikke kjenner til den i det hele tatt, burde du søke litt på nett,om det ligger noe info du kan få, alt du vet,og viser av interesse er veldig positivt. hvis jeg var deg, og du ikke kan stille opp personlig, ville jeg tatt en tlf, og hørt, si du ønsker å gi de en åpen søknad, så hører du fort hvordan de vil ha den, pr post,mail eller personlig. det lønner seg alltid å ringe først, og spørre om de har tid til en prat :-)
Monajenten Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2010 Ok, så jeg bør ringe altså? Føler meg litt smådum, hehe;-) Er som sagt ferdig til sommeren og tenkte å skrive det i søknaden, og at jeg er tilgjengelig fra da. Men kanskje jeg skal ringe ja! :-) Jeg kan stille opp personlig, men blir det ikke litt rart å bare dukke opp med en åpen søknad sånn?
* 5 om dagen * Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 jepp...ringe først :-)) vet det er nervepirrende, men de biter ikke...hehe... neida, ikke dumt å stille opp personlig, men har du ringt først,så er det jo greit. det jeg ikke hadde skrive på min, er jo vedr cv da, vet ikke helt...men den burde jo være med,så de vet mest mulig om deg....og den burde være mest mulig oppdatert.
* 5 om dagen * Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 og forresten ligger det mye nyttig info hos både nav, og på nettet ellers(google) når det gjelder å skrive søknader, muligens også noen som kan brukes til åpen søknad. og øverst så har jeg kun skrive åpen søknad,i uthevet skrift, så de skjønner at det er en åpen søknad, og ikke en annen jobb som du søker på. for om du skriver søknad pesifikt, og de ikke har noen ledig jobb innen det nå, så vil de antagelig bare kaste søknaden din, men som åpen søknad, vil de ta vare på den til en senere anledning.
Monajenten Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2010 Tusen takk for mange gode tips:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå