Gå til innhold

Babysense monitor - unngå bekymringer for krybbedød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte dette via nett fra London. Produktet er helt genialt! Man slipper å bekymre seg for krybbedød.

Det er et underlag som man legger under madrassen i senga til babyen, og når barnet blir større legger man i enda et underlag som følger med. Sensoren gir en alarm hvis barnet slutter å puste eller hvis hjertet slutter å slå. På den måten kan barnet sove trygt og godt i sin egen seng helt fra starten, eller fra når man ønsker det. Den kostet ca 1100 kr.

Les mer om produktet her: http://www.babysensemonitor.co.uk/

Vi brukte den fra babyen var 4 uker, og alle har sovet godt siden uten bekymringer og uro.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at det er veldig vanlig at disse monitorene gir en del falske alarmer, hva slags erfaring har du med det?

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi brukte også denne. Så lenge du legger den riktig på plass i sengen, og legger madrassen riktig oppå så hadde ikke vi falske alarmer. De gangene jeg hadde byttet sengetøy og ikke lagt madrassen godt nedpå så hadde vi noen falske alarmer, men da var det jo i grunn feilbruk (men da var småen blitt så stor så var ikke like nøye på alt dette og sluttet å bruke den like etter). Skal bruke den igjen nå til baby nr. 2! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg hadde nok ikke giddet å bruke pneger på det hvis ikke jeg hadde hatt en dårlig erfaring fra før (eks krybbedød i nær familie)

har babycall og sover veeeeldig godt om natten uten. så lenge baby sover på rygg, så er det jo vesentlig mindre sjans for å dø i krybbedød.

men det er jo sikkert et bra produkt for veldig nervøse foreldre ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har ikke hatt en eneste falsk alarm. Det skjer bare når faren glemmer å skru den av når han tar opp babyen om morgenen...

Falsk alarm kan skje hvis babyen klarer å kravle seg vekk fra sensoren, men for å unngå dette bør man legge inn den andre platen før barnet har blitt så aktivt om natten.

Skrevet

Har babysense og synes dette er veldig trygt å fint, har aldri fått falsk alarm, gikk av en gang da jeg glemte å skru den av når jeg tok opp lille, så den funker iallefall (: føler ikke at jeg er noe særlig "nervøs" mor, man vil jo det beste for sitt barn, har også kjøpt madrass av økologisk bomull etter jeg leste om alle de farlige avgassene det er i vanelige madrasser som de også mener kan føre til krybbedød. Jeg synes ikke det er noe galt med å være på den sikre siden iallefall...

Det er også en slik puste monitor som heter angelcare og jeg har hørt at denne er like bra (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...