:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 jeg sitter her å drikker baylis og titter i min diktsamling sånn innimellom og koser meg:) personlig så liker jeg best "Du skal være tro" og "Amor Fati" av de jeg har lest. noen andre som har noen å anbefalle?
Gjest sug lut Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Du skal være tro er stort. Ellers er jeg storfan av Hvem, Hva, Hvor og Hvordan - og Fru Nitters Datter og Farao på Ferie, men det er fordi jeg er et meget enkelt møblert menneske.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2010 i ren distraksjon den må ikke glemmes
Tante Blås Squaw Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er veldig glad i romanen De Dødes Tjern ) Ellers syns jeg Lise Myhre er knallgod til å illustrere diktene hans!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 og "ja-gris og nei- gris" om vi skal ta med barnerim også
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2010 de dødes tjern tror jeg at jeg har lest. den høres ihvertfall veldig kjent ut
Gjest sug lut Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Enig m mamma_heksa. Og Døde menn går i land.
prekæs Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 En handelsreisendes liv Søren Sørpå het en mann fra sør som nordpå gikk ombord fra båten som han var ombord på og der traff han Nora Nordpå (Sørpå er en kavaler på førr - av dem som kvinnesjelen tror på men som altså driver hor på små forretnings reiser nordpå) Hun er riktig søt med hatt på Sørpå stirrer rent betatt på denne skatt han har fått fatt på skattefritt og attpå til kan tilbringe en natt på. Det trengs ikke mange ord på å få drag på frøken Nordpå si meg hvilket rom de bor på jeg har rom med egen dør på bare stig på de herr Sørpå snart har Sørpå satt likør på bordet, hvorpå sørpå klør på ben med silkestrømpe flor på hvilket lille frøken Nordpå avgjort setter meget pris på det er hennes knis bevis på Derpå - er det satt sensur på måten Sørpå drev amour på Det besøket ble han far på brevet fikk hun aldri svar på for han dro til neste fest på små forretningsreiser vestpå Kvinner ! Ikke se og hør på slike menn! For menn som Sørpå blir man mor på at man tror på man er sur på sørpå nordpå. For å være ærlig. En viss doktor la det ut på krangle for noen år siden:)
prekæs Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Tror samlingen het noe slikt som en jeger og hans hund eller barnerim for voksne. Var i hvertfall Andre Bjerke.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2010 jeg har "andre bjerke, samlede dikt II" her liggende hos meg, men jeg syns det er noen få bra og mange rare. men det kan ha noe med når de er skrevet å gjøre og selvsakt min alder.
Tokatter_USA Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 De dødes tjern - ble ikke den laget til en film?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå