Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg får ikke til ammingen enda (han er 3 uker), og klarer ikke å pumpe ut de mengdene han spiser. Selv når jeg har pumpet hver 2. time. Om jeg får han til å ta puppen kan jeg likevel ha mulighet til å fullamme? At produksjonen blir bedre da? Bruker dobbel el-pumpe.
_Løvemamma_ Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Det er absolutt mulig å få opp produksjonen. Se litt på ammehjelpen.no, der står det om hvordan man kan øke, og finner du ikke svar på det du trenger å vite, så ta kontakt med dem direkte, så ordner det seg nok, skal du se
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Pumping er ikke like effektivt som om du gir pupp, så du har mer melk enn du får ut med pumpe. Prøv ammehjelpen.no er mitt tips også, og ikke utsett det - vil tro det blir vanskeligere jo lengre du venter. Vet de har ammeklinikk på Rikshospitalet i Oslo, men tror den er forbeholdt de som har født der. Min lille var vanskelig å få til å ta pupp de første ukene også. Han var ikke oppe i fødselsvekten sin før etter 1 måned (og ifølge boka skal det ta maks to uker), men senere har det ikke vært noe problem verken med at han ikke vil ta pupp eller vekt. Jeg måtte bare hekte han på, bare sikte inn munnen hans på puppen og trykke til - etter at jeg hadde fjernet hånda som han gjerne hadde stappet i munnen. Det er viktig at du ikke stresser deg opp i hvert fall, slapp av, spis godt og drikk masse!.
Overraskelsen Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Vi fikk ikke til fullamming før 2 mnd, vi, men klarte å opprettholde prod. på den ene puppen med pumping fram til det (pga sår). Ga tillegg når han ikke ble mett av en pupp og det jeg hadde pumpet. Etter det har jeg hatt nok melk, og har foreløpig fullammet uten problem fram til 5 mnd. Jeg er ingen storprodusent, men det har da holdt til gutten min i hvert fall. Det var et voldsomt styr, men fy søren det var verdt det! Ikke gi opp!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Da jeg fikk jenta min for 3 år siden ville hun ikke ta puppen. Jeg pumpet ut og gav med skje i nesten tre uker før d løsnet. For at jeg ikke skulle slite meg ut brukte jeg 5-10 min ved hvert måltid hvor jeg prøvde å få henne til å ta puppen før jeg gikk over til å mate med skje. Jeg hadde besøk av ei fra ammehjelpen og det hjalp veldig å få snakket med noen som skjønte hva jeg pratet om og som hjalp meg å ikke stresse med ammingen. D gjorde at jeg var rolig under matingen og ikke stresset med at hun skulle klare d med en gang. Nå har jeg fått en gutt og ammingen går bedre, men han ville ikke ha den ene puppen i begynnelsen. Erfaringen fra sist gang gjorde at jeg var roligere og ikke stresset med den puppen, bare tilbydde han den ofte og til slutt tok han den også. Han liker fortsatt den ene puppen best og bestemmer ofte at han vil ha god puppen først, men han tar begge. Jeg har også vært bekymret for om jeg ville ha nok melk, spesielt når jeg ikke fikk til ammingen, men d viste seg å ikke være noe problem. Og om du skulle ha for lite melk så er det jo bare å gi en flaske tillegg om kvelden. Dette kan jo bli pappan sin kosestund med babyen. Du må stå på og ikke gi opp selv om det er tøft til tider.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Vi har klart det!! I dag har vi bare ammet og ikke brukt kopp i det heletatt. Vi ammet til og med på kafe!! Mister jo kontrollen på hva han får i seg, men han har fulgt samme mønster som da vi ga kopp, så tenkte å prøve natta uten å gi på kopp. (Har litt morsmelk i kjøleskapet som jeg måtte pumpe ut da det sprengte sånn i dag tidlig og han ikke tømte - så får jeg heller gi det om det blir for strevsomt utpå natta). Melka strømmer mer enn før, så kanskje har jeg nok nå!!! Og sant som det ble sagt her - det har vært tøffe tider, men så utrolig verdt det når det ser ut til at det har løsnet!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Så godt å høre at det fremover! Det nytter, så bare stå på videre! :-) En på barselgruppa mi brukte en hel dag i senga og bare ammet, og det var det som løsnet der etter to måneder med trøbbel og en unge som gikk lite opp i vekt. Hun har i tillegg pumpet en pupp hver morgen (siden hun bare gir en pupp da), som mannen gir barnet i flaske på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå