Vårspire-2010 Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Hører mye om disse to, men aner jo ikke hva dette er! Hvor kjenner man det, og hvordan kjennes det ut? Når får man det?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Nå er jeg andregangs, men aner ikke hva en kynner er. Hadde ingen som jeg kjente i løpet av første svangerskap. Selv om vi visstnok alle har dem. Noen kan kjenne dem godt, andre merker at magen kjennes hard som en fotball av og til. Ved stress eller anstrengelse er det visst vanligst å få de. Selv kan jeg ikke huske å ha kjent noen av disse tingene, og det er bare halvannet år siden jeg var gravid sist. Murringer kanskje kan være det jeg kjente i begynnelsen av graviditeten denne gangen. Litt svake menssmerter i de to første ukene etter IKM, uke 6-7. Deretter ikke kjent noe annet enn spark selvfølgelig :-) Så ikke alle merker murring og kynnere. Bare godt å slippe synes nå jeg :-) Noen som KAN forklare?
Vårspire-2010 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2010 så murringer er nesten det samme som når livmoren utvider seg? Har liksom null peiling! Er ikke slikt man snakker om når man ikke er gravid, pluttselig er det masse ord man må sette seg inn i som er litt gresk for en Jordmor spurte om jeg hadde hatt murringer, jeg visste ikke hva jeg skulle si. Sa bare at jeg hadde kjent livmoren utvide seg, men hun sa ingenting da
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 murringer er menssmerter der eggstokkene befinner seg. akkurat slike man kan få når mensen er på vei eller man har mensen. Ja dette er livmoren som strekker seg. mine ble borte i uke 17-18 ca. kynnere opplever jeg som om magen skal falle ut. dette kommer om jeg har spist dårlig før jeg beveger meg en del og ved stress. Kynnere er små rier/veer og det er livmora som utvider og trekker seg sammen og øver på fødselen:) håper det gav litt mer svar:)
Vårspire-2010 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 kynnere kommer da på slutten av svangerskapet og murringer på begynnelsen`?
Bellbaby Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Sånn som jeg har forstått det kan man kjenne både murringer og kynnere gjennom hele svangerskapet, da livmoren gradvis strekker seg ettersom det vokser inni der og den øver stadig vekk på veene - altså kynnere. Sist jeg var gravid fikk jeg kynnere både titt og ofte, gjerne i forbindelse med stress eller om jeg hadde spist mye. Har ikke opplevd noe særlig murringer, kanskje litt i ryggen. Noen kjenner dette bedre enn andre, samme som at fødselssmerter varierer fra kvinne til kvinne :-) Kynnere er egentlig som veldig svake veer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå