Potetstappe Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har så lyst til å bli helsefagarbeider, og tenker å studere til det på NKS nå. Kurset krever at man har 5 års praksis, men da jeg snakket med skolen sa de at jeg kan begynne på praksisen nå, og ta skolen samtidig. Jeg trenger da å få en jobb hos noen i 5 år. Er det vanskelig å få jobben? Det er vel endel ting man ikke får gjort som ufaglært?
monika 3+1 i magen:) Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 jeg fikk jobb som vikar på ett aldershjem/sykehjem i sommer, og var da helt ufaglært! har ikke gått på noe helse og sosial, ingen kurs elle noe. eneste erfaring jeg har er at jeg er mamma:) nå har jeg jobbet såpass mye at jeg får foreldrepenger når jeg går ut i permisjon i mars!
Mille** Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Jeg jobber som leder på en sykehjemsavdeling, og der får så og si ingen ufaglærte faste stillinger, eller vikariater. De får kun faste arbeidshelger, men ikke mer. MEN de får vakter nok, skriver seg opp i ekstravaktboka og får mer enn nok å gjøre. Det er en god del man ikke får gjøre som ufaglært, bla alt som har med medisiner å gjøre ++++. Lykke til! )
Øyboeren med to små <3 Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Nei, stort sett går det vel greit. I allefall om du mener som vikar (man kan ha fullt opp med vakter uansett da) Fast jobb blir det ofte verre med, både for ufaglærte og faglærte... :s
Potetstappe Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 Takker for svar alle sammen! Men en annen ting, 5 års praksis er det er jeg trenger; vil det si ansatt i 5 år og jobbet som ekstravakt/vikar, eller må det være 5 år med full stilling?
3småtroll♥ Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 I kommunen jeg bor i er det lett å få ekstravakter (som det er nok av i massevis) men faste stillinger går til faglærte. Kan ikke tenke meg at det er 5 år med full stilling, for i helsevesenet er det nesten ikke 100% stillinger å få...... Ang medisiner kan du ta med.kurs og da kan du gi med som med.ansvarlig har dosert. Ikke noe annet enn medisiner du som ufaglært ikke kan håndtere:=)
Potetstappe Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2010 Nei, det var det jeg også tenkte, at 5 år fulltid kan det ikke være! Da får jeg håpe lillemor får bhgplass snart, så jeg kan jobbe og studere:D
lille sprelle Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Det er ikke vanskelig å få jobbe, men å få en fast jobb er vanskelig. Dersom du er nogenlunde ryddig og har de planene du har, vil jeg tro at du kan begynne å jobbe nærmest på dagen mange steder i landet. MEN som sagt ikke noe fast i første omgang vil jeg tro. Sjekk med skolen hvor mange prosent du må jobbe for at det skal bli godkjent og sats på det antall vakter. lykke til!
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Man får vel dele ut medisiner så lenge man har medisin/dosett-kurs? Det har jeg hvertfall bestandig gjort når jeg jobba i hjemmesykepleien og på sykehjem. Begge deler som ufaglært. Tjente bedre der enn jeg gjør nå, som utdanna....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå