knerten09+ knerteline11 Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Dere som har vært her før med baby, har dere tatt med mat eller kjøpt der nede. Hvordan har utvalget vært? Skal forøvrig bo i Amadores på Mirador del Atlantico - noen som har bodd der? Bestilte just nå og reiser om ca en mnd, glede glede Tar også imot andre gode tips til reise med baby.
las chicas Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 enig der... jeg reiser om 2 uker med jenta mi som da er 4mnd. er det lett å få tak i bleier også der. libero kanskje....??
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Hei hei.Var der nåjenten våres var 15mnd.TA MED ALT!!!!!!! Forferdelig dårlig utvalg i mat som vi kjenner til.Trålte butikker og fant til slutt noen glass fra Hipp. Og bleier TA MED!!!!!!!! Trodde og vi kunne kjøpe,og ja fant noen pampers,men du blir flådd.Langt over 100kr for pakken.Og de lakale bleiene vet en aldre hva som er laget av.De har ikke de samme kravene som vi har på innhold. Jeg ble godt stresset av det,og hadde jeg bare visst hadde je tatt med. Tungvindt ja,men hverd det. God tur:o) Kjempe fint der,og billig å låne bil:) Å anbefale:)
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Vi var på Gran Canaria da mini var bare 2 mnd gammel, så mat hadde vi ikke behov for å kjøpe til henne. Bleier tok jeg med fordi jeg hadde hørt at det skulle være så mye dyrere der enn her hjemme. Jeg tror jeg ville tatt med mat også om vi skulle reist når mini blir så stor at det er nødvendig. Tenker som så at det er bedre å ha med så en slipper å bli stresset om en ikke får tak i noe en synes det er greit å gi til barnet. Plassen mat og bleier tar opp i kofferten på vei til ferie er kjekk å ha når en skal hjem igjen til det en har shoppet.. =)
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Ta med grøt og bleier. Veldig dyrt med bleier av kjente merker. Fant greit med Hipps glassmat på matbutikkene. Kos dere masse!!!
Maia&Mathias <3 Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Vi reiser om ca 3 uker og gleder oss også masse!! Har ei venninne som akkurat var der, i Puerte Rico vel og merke og de fant mange middagsglass fra Nestle, så ikke no stress med middagsmat ihvertfall sa ho. Tar nok med bleier og grøt ja, og kanskje en pose med NAN bare i tilfelle.... For øvrig så tror jeg de selger NAN på apoteket der nede, men ikke helt sikker, så derfor jeg velger å ta med... God tur jenter!!
luckymum Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Hei! Var en uke i puerto rico nå i desember med vår 7 mnd gamle gutt.Fant alt vi trengte av mat til han. De selger nestle der.Men han digget det spanske merket (husker ikke akkurat hva det het..) Som de hadde på de fleste små matbutikkene.Men nestle får du ihvertfall på apotekene (farmacia). Kjøpte både middagsglass og fruktpureer.Ikke noe problem. De selger forresten de nye til nestle..de som er dampkokt..på superdino butikkene.Og bleier har de også der=)Pampers er veldig dyrt,men de selger huggies merke oxo og da får du mye bleier for pengene.Hadde tatt med grøt og mme hvis du bruker det.Lillemann her spiser ikke grøt så jeg hadde med en boks med leverpostei.Men han spiste brødskive med skinke og annet forskjellig. Ellers så hadde jeg husket å ta med paracet, termometer og salver. Amadores stranda er kjempefin,men ganske brådyp..Puerto rico stranda er veldig barnevennlig.Ellers så er anfi stranda kjempefin å dra på med småbarn. Koster ca 3-4 euro med taxi fra Puerto Rico.Kan også ta bussen.Buss nr 1 eller 91..husker ikke helt nå =) God tur!
luckymum Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Har forresten sett NAN på apoteket der ja=) Hehe..måtte le litt når jeg leste de andre svarene..(ikke for å være slem..) Men det finnes da små babyer/barn som vokser opp der nede og som ikke går rett fra puppen til pizza =)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Du får nestle og nan i dagligvare.. Skal du dra med deg alt kan det fort bli dyrt med bagasjen også!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 En ting ti, det er mer veske i middags glassene der.. Derfor er det bedre og gi de enn de vi har her hjemme:)
hissipia Skrevet 9. januar 2010 #11 Skrevet 9. januar 2010 Hei Vi var i Arguineguin ( 5 min unna Amadores med bil) i okt 09, da var snuppa vår 7 md, tok med bleier( mye dyrere bleier der nede) og grøt+mme( var redd blandingsforholdene bare skulle stå på spansk he he). Men så di hadde nan pulver på butikken, middagsglass var det nok av på butikken, veldig bra det spanske merket Hero men hadde også nestlè sine. så lenge dere handler på di store matbutikkene så tror jeg ikke dere blir å mangle noe, er jo ikke akkurat ett u-land heller da og som andre nevnte , det vokser jo opp babyer der nede også God tur!
knerten09+ knerteline11 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2010 Hei og takk for mange svar jenter. Var mest bekymret for utvalget siden det er et turistområde og ikke et sted med flust av lokalbefolkning. Men høres jo ut som det ikke er noe problem. Så da tar jeg med så jeg har til turen og første dagen der nede (så slipper jeg å løpe rundt etter butikk første dagen). Vet noen forøvrig hvordan de ser på offentlig amming der nede? Vet at en del land er litt mer konservative enn oss på akkurat det.
hissipia Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Amma jo litt enda da vi var der nede, på stranda var det ikke no problem, der er jo folk halvnakne uansett he he. Ellers er det nå bare å dekke seg litt til, trenger jo ikke akkurat å brette fram hele puppestellet hi hi ) Ungen må jo ha mat uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå