Gå til innhold

Når fikk dere barn nummer ... ?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til med det :)

Det som også er veldig fint med å være student, er at velferdstilbudene for familier ofte er godt utbygd. Man har mulighet til å leie familieleilighet og få barnehageplass i studentsamskipnadene.

Om du har en partner som er i jobb, så kan jo også han ta ut endel permisjon:)

Gjest Mangebarnsmamma

Jeg fikk nr. 1 da jeg var 21, nr. 2 da jeg var 23 og nr. 3 da jeg var 25. Nå er jeg 34 og venter nr. 4. Var sykepleierstudent da jeg fikk nr 2 og 3. Tok begge gangene et års permisjon, hvilket resulterte i en følelse av "aldri" å bli ferdig med utdanningen. Syntes imidlertid ikke jeg klarte å konsentrere meg både om studier og mammarolle den første tiden, så det var likevel en grei løsning. Og jeg ble ferdig:D Jeg her ikke angret på at jeg fikk dem såpass tett; de har hatt og har utrolig mye glede av hverandre! Nå med nr. 4 er jeg i jobb og holder på med en masteroppgave. Det blir permisjon fra studier nå også...

Lykke til med avgjørelsen.

Annonse

jan 2000- fikk jeg nr 1 som 19 åring

mai-2003 fikk jeg nr 2 som 22 åring og giftet meg 1 mnd etter...

nov-2004 ble jeg ferdig utdannet barne-og ungdomsarbeider

mars-2006 fikk jeg nr 3 som 25 åring

oktober-2007 SA i uke 12

og nå har jeg termin 08 mars & fylte 29 år i des-08

(begynte med en spontan abort...23år)

1.mann- 24 år (ho ble født hjemme i sengen en helg midt i eksamen,passet utmerket hadde ingen fravær...var med på skolen igjen på mandagen.,....va liksom bare hjemme å fødde i helgen...)=O)

nr 2.- 25 år

nr 3- 26 år

(en spontan abort til 27 år)

nr 4- 29 år

nr 5- 31 år

nr 6-33 år

nr 7- 34 år

nr 8-rett rundt hjørnet.nett fylt 36 år...

satser på nr 9 og mulig nr 10 innen 39....

Annonse

kan svare utifra kusina til min far;)

hun er hjemmeværende og bruker all sin tid og krefter på ungene:) hun er frisk når hun går gravid,ellers hadde det ikke gått ann...

de eldste barna hjelper til med de yngre barna...

kusina til pappa fikk 5 barn tett i alder, ventet litt og fikk 5 til...

men økonomien fårstår eg ikke hvordan de får til! de har en liten inntekt og 10 barn....eg klarer bare ikke å fatte hvordan de får det til å gå rundt.... det koster 10 millioner å ha 10 barn fra 0 til 18 år....

hei du som lurer.....=O)

egentlig så har jeg over hode ikke tenkt på disse tre spørsmålene du kommer med,,,,,og grunnene er nok ,

helt fra jeg gifta meg.....med samme mann i 96 så var vi begge veldig enig om att vi skulle ha en stor familie og mange barn. egentlig har jeg ønska det hele mitt liv da...var 8 år da jeg begynte å passe nabo barna,jobbet mye i barnehage ,med barn osv så jeg var egentlig klar for å bli mor ca 18 år ,en hadde da ikke funnet den rette mann....men så når jeg var 22 traff jeg min tilkommende,vi ble sammen,forlova oss og gifta oss på 5 mnd.vi var helt overbevist om att det var oss,da jeg snakket om å få mange barn va det ikke tvil....min mann er 5 søsken,og han har alltid likt stor fam m.m

så helt fra begynnelsen har vi hatt den holdningen att vi ønsker mange barn og ønsker stor familie osv....så hvert barn er ønsket.og kunne ALDRI hvert foruten noen av de.siden vi var innstilt på å bli mange så har det bare vært helt normalt og helt naturligt å være mange,vi synest ikke vi er mange for det er slik "vi" har det liksom....er så utrolig naturligt og normalt,tenker ikke over det....men vi har veldig flinke barn som er sjølvstendige ,de er vandt med å være mange så de vet ikke anna,men de elsker det ,alltid noen å leke med,å være med.de hjelper hverandre,passer på hverandre osv osv..de gler seg hver gang det kommer en ny beibi...og det tar ikke lange tia før de spørr,"når kommer neste beibi mamma"....de koser seg med å være mange og det gjør vi også....

både jeg og pappen jobber,han er bussjåfør og jeg hjelpepleier.d.v.s vi har turnus jobber begge to. i alle år har vi jobbet slik.altså når jeg skal på dagvakt,då jobber papen sein vakt.når jeg skal på sein vakt,jobber papen dagvakt...eller jobber han litt natt i helger og jeg har oxså noen nattevakter innimellom...når vi jobber slik så er ALLTID en av oss hjemme....det vil si att vi trenger ikke,har heller ikke hatt noen i barnehage,for tiden er det 3 hjemme og 4 på skolen,de 3 hjemme koser seg,minsten går no å putler rundt om kring og leker med alt og med de andre m.m han sover jo noen timer på dag da er de to andre ute å leker eller de er på leke rommet osv...de leker flott i lag og er så gode venner....når de andre kommer fra skole ,er de på rommne sine å gjør lekser,vi spiser middag,de går ut å leker eller leker inne m.m så er det kveld,kle av,spise og legging.de minste er i seng innen halv 8,minsten 7,de store halv 8-8. sånn har det alltid vært og slik er de vandt med. så etter 8 tas litt klesvask m.m

siden begge er i jobb ,vi slipper barnehage,sfo m.m så spares det mye på det...barna arver klær fra hverandre,de srote jentene får masse flotte klær av to kusiner so er større enn de.alt fra dresser,til jakker m.m så masse spares der ja.guttane får masse flotte klær av en eldre gutt som bodde like oppi her.moren synest de var for flotte å kaste så vi har de fine klærne i poser og sekk....i mange år.så det går helt fint økonomisk,vi bruker en del finn.no kjøper gjerne brukt,alle barna har fått flotte fine sykler gjennom finn.no til hundrelapper,vi kjøper flotte ski og ski sko på en bruktbutikk like ved her osv....barna får alltid penger til bursdagene sine fra besteforeldre,så de spares og de kjøper noe de har ønska seg....ellers har vi jo både barne senger,vugger,stellebord, vogn m.m fra de andre,så alt til en beibi slipper vi å kjøpe,har jo alt,ellers er det ingen som røyker eller drikker eller kjøper alle slags ukeblader så en del spares på det og.vi kjøper mat i store mengder og fryser ned,feks om det er kjøttdeig til 19.90 på ica,då kjøper vi mange og fryser,det lages hjemmelaget kjøttkaker,hjemmelaget fiske grateng osv osv,det er billigt og man får mye mat for pengene...jeg er nok en snus fornuftig mamms ja....

men ting i huset ellers ,her er mye rutiner,både når det gjelder mat,legging,rydding,orden på ting osv...alt liksom....og barna er veldig innplenta i rutinene,de hjelper og rydder og holder orden på ting,mama sier det er slik,ja då er det slik...og de har det bra alle mann,de trives er glade og har det veldig morsomt i lag,,her e mye lek og latter og humor,vi finner på ting på sparket,alt fra kino til svømming,ake/ski turer, by turer,gå turer,fjell turer,grill/bade turer....osv hele året gjør vi masse morro...enten alle i lag eller mammsen og barna,om pappsen er på jobb....osv....og ang organisering så er vel jeg som har oversikt og kontrollen på ting og tang,,,,men det er ganske så naturligt og normalt så da tenker man ikke så mye over det...når jeg er på jobb,er papen flink og når jeg kommer hjem fra jobb er huset shaina.kjøkken og klær og rydding m.m alt er flott(har lært han godt opp...ehheheeh) neida vi har det bra alle mann og trives med å være mange,men klart det er jo ikke sikkert att dette er for alle andre,slik har vi det i allefall og trives med det......hundre og femti prosent.......

kan ikke anna si enn att jeg digger deg maria isabell....husker deg fra da du gikk med minstemann....du er så positiv og utrolig grei....stå på håper du og får dine 5...bare synd du ikke har det så like lett i dine svangerskap...men digger deg likevell....=O) =O)

Heisann:)

jeg fikk min 1 da jeg var 17

2: 19

3: 21

4: 22

5: 25

6: 28

7 og 8:31

9: 32

er nå 33 og kunne sikkert tenkt meg flere med tid og stunder, men er sykt lei av alle sårende kommentarer og bedrevitere, som jeg nå har måttet tåle siden jeg fikk nr.5. Jeg startet bachelorutdanning når nr 5. var 1.5 år det gikk fint fikk nr 6. mens jeg gikk på skolen, ventet tvillingene når jeg sluttet. Så det går an.

kjære nåkommersistemann:)

har stor respekt for deg og syntes du er så ufattelig heldig og flink:) det er dummt at omverden skal ødelegge så mye!

når en mamma kommer lykkelig å forteller at hun er gravid igjen skal en glede seg sammen med henne,ikke trykke folk ned!

du er bare 33 år og har minst 10 år til hvor du kan få barn, ønker du flere barn ville eg fått det og ikke brydd meg om alle disse sårende kommentarene;) send meg en meldign når det blir fælt så skal eg høre på og fortelle deg hvor misunnelig eg er på deg:) du lever nemmelig drømmen min:)

Gjest Mangebarnsmamma

Hei, "glad-i-mange-barn".

Jeg er så imponert! Vi får snart vårt 6. barn her i huset. Jeg hadde aldri planlagt så mange (tre har jeg født og to fikk er stebarna mine som kom inn i livet mitt for halvannet år siden og som bor hos oss), men er glad for alle sammen:) Han som er på vei nå er absolutt planlagt:) Jeg setter min litt til mine organisatoriske evner nå når vi blir flere. Kjenner igjen mye av det du skriver om organisering av hverdagen. Er imidlertid spent på hverdagen når jeg skal ut i jobb igjen med baby. Jobber i helsevesnet, men har investert mye tid og ressurser i videreutdanning, så vet ikke om jeg vil i "vanlig" turnusjobb... Forstår vi må tenke litt mer over hva vi ønsker å prioritere. Angående mange barn: Jeg og mine tre eldste har tidligere bodd i "bofellesskap" der det også var andre barn og jeg vil absolutt si barna tjener på det:) Riktignok kan de, og jeg, savne alenetid iblant, men vanligvis har de veldig glede av hverandre og de utvikler en høy sosial kompetanse! Jeg er ikke sikker på at jeg er ferdig med barn med han som kommer nå...

Men: Opplever du reaksjoner fra de rundt deg? Jeg har opplevd negative reaksjoner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...