Gå til innhold

single mammaer. hvor reiser dere på sommerferie når dere reiser alene med barn?

Anbefalte innlegg

småen er helt på at han og jeg skal på ferie alene og bade til sommeren. forslaget hans er england, for der har han ikke vært :P men jeg er temlig sikker på at england blir det ikke :P

men ferie alene med mamma skal han få om det er det han vil.

men hvor?

helst ikke super dyrt

Fortsetter under...

min mamma var alenemor når vi vokste opp, hun hadde ikke så mange penger så vi reiste rundt i norge på camping. Det var helt supert. Jeg husker desse feriene med stor glede.

Ellers så hører jeg mange som er alene reiser til dyreparken i kristiansand eller på typisk charter.

camping frister ikke så veldig. vi gjorde det i sommer 1 natt. og etter det har småen sakt at det orker han ikke :D

hm... jeg har lyst på noe alla typis charter med litt mer opplevelser...hehe

Jeg har akkurat trykket på bestill knappen :o) Har bestilt tur til Santorini 5 juni.. Kom på litt over 6000 for meg og datteren min på 8. Utifra bildene så så det stille og rolig ut der, men med mulighet for båttur til en øy? der det var 2 forskjellige badeland.. Vi grugleder oss litt, har ikke vært i utlandet alene.. Kun på reiser rundt i Norge =)

Jeg har leid bofast campingvogn i mange år. På anlegg du ikke visste fantes. Fantastiske vogner på fantastiske ferieanlegg, og reiser du fra ca rundt st hans til fantastaske priser dvs rimelig. Sjekk ut her:Vacansoleil.dk. Hele Europa, og jeg mener å ha fått med meg at du liker å kjøre bil. Jeg bodde forresten på ett slikt anlegg ved Disneyland i Paris.

santorini er helt fantastskt!!!

Om du virkelig vil ha øyfølelse så r det der :)

kansje ikke mest barnevennlige plassen, men går helt klart bra :)

god reise, og gled dere, ikke gru dere ;)

Annonse

Jeg var på Kypros alene med sønnen min, men da var han bare 5 mnd:-P

Men sånn ellers så anbefaler jeg Alcudia på Mallorca, fordi det er perfekt for barn. Masse utflukter man kan dra på, mens strendene er milelange og langgrunne. Digg rett og slett. Har vært der to år på rad og reiser lett tilbake med en gang (sånn når det blir varmt igjen da:-P)

Jeg angrer ikke enda på at vi har bestilt ;) Har goooglet litt og funnet at det gjerne ikke er så mye for barn... Men så lenge muligheten for badeland er tilstede så var hun fornøyd.. Jeg regner med jeg er helt pumpet etter siste eksamen 28 mai, så jeg blir ikke skuffet om det ikke er mye å finne på :P

Fantastiske bilder jeg har sett derfra da.. Vi skal til Kamari, aldri hørt om plassen før.. Og skal nok alltids få tiden til å gå, så lenge det er bademuligheter.. Skal bo 50 meter fra stranden, og siden hun er badenymfe så var det knall ;)

Vi reiste på hytteturer, til Kristiansand og Dyreparken, Hunderfossen, Oppdal, Bjorli, Oslo ( har venner der som jeg tok han med meg på besøk hos), sørlandet ( Risør) på hytte med andre venner med barn hadde vi et par turer også da han var liten. Telturer rundt her vi bor på sommeren var kansje det aller mest spennende for en liten gutt. Sverige var del det eneste "utenom grensa", jeg var nok litt pysete i forhold til å reise langt med ham når han var liten, hadde nok reist lengre hvis vi fortsatt hadde kun vært mor og sønn nå da :-)

Da jeg var aleine med de to eldste reiste vi to turer til Alcudia på Malorca. Første turen var de 3 og 5 år,da bodde vi på et bluevillage annlegg med alle fasiliteter og var mer eller mindre på det området hele uken. Siste gangen var ungene 7 og 9 år da bodde vi på et litt mindre hotell og fartet litt mer rundt naturlig nok. Kan virkelig anbefale Alcudia for barnefamilier enten med en eller to foreldere;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...