Gå til innhold

Har fått resept på både cyclogest og progestan, men trenger jo ikke begge deler. Hvilken velger jeg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei:)

jeg har brukt cyclogest 2 ganger og skal bruke det nå også,,,veldig grei sak..enn stikkpille eller rakett som jeg kaller det..ikke så klisste som eks crinone har jeg skjønt....

men har jo kun erfaring med cyclogest....den var visst sterkere enn eks crinone fikk jeg beskjed om.

har brukt cyclogest og progestan. Jeg foretrekker definitivt cyclogest. Så greit å få på plass. Progestanen var sånne små kuler og for å tilsvare en 400 mg (eller hva som er enheten) cyclogest må man bruke 4 sånne kuler. Kulene stikker seg både hit og dit og det er mye enklere og få satt på plass cyclogesten:)

Mener å ha lest at Cyclogest har sterkere konsentrasjon av progesteron enn Progestan. Jeg har bare erfaring med crinone, men ble anbefalt å bruke cyclogest av Arne hos Hausken ved neste forsøk.

Hei!

Ring til klinikken din og høyr. Eg brukte både progestan tbl og cyclogest vagitorier ved siste forsøk og gjorde dette til og med veke 9 etter instruksar frå klinikken.

Takk for tilbakemeldinger:)

Sykepleieren jeg snakka med da jeg ringte sykehuset syntes det var rart at jeg hadde fått resept på begge deler, men du brukte altså begge på en gang dobbelguttemamma? Jeg skal til ul tirsdag, så jeg får bare spørre legen da. Skal jo uansett ikke begynne før etter uttak.

Annonse

Heig igjen;)

Sorry, her gjekk det visst litt fort i svingane og klussar visst litt med desse medikamentnamna;) Eg gjekk kun på progestan då eg vart gravid med tvillingane og denne gongen var det cyclogest og progynovatbl sjølvsagt (fordi det var frys i stimulert syklus). Beklager at eg rota - men eg er uansett alltid tilhengar av å høyre med klinikken når ein er usikker;)

Lukke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...