Gå til innhold

Hjelp, vi er helt uten vann i huset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har opplevd det nå i disse kalde tider. Hvordan fekk dere evt. løst problemet?

Skrevet

Hvis rørene har frosset må du tine de før de sprekker. Så kan man alltids koke snø. :)

Skrevet

Hårføner faktisk, er det pappa pleier å stå med for å tine rørene hehe :)

Skrevet

Hvordan tiner vi de da? Har satt på en ovn ved hovedkranen nå, men det er jo ikke sikkert det er der problemet ligger.

Skrevet

Ring en rørlegger og hør med dem.

Skrevet

Du må stenge hovedkrana. Om du ikke allerede har gjort det?

Du kan bruke, som nevnt, en hårføner eller en vifteovn for å få opp temperaturen i rommet der rørene er og for å styre varmestrømmen mot rørene

Skrevet

Har gjort det, men de forstår det ikke de heller siden ingen av kranene virker.

Skrevet

vi hadde dette problemet her om dagen vi.

problemet vårt var i kjelleren der hovedkranen vår er. så der inne satt vi først på en varme ovn. frem til vi fikk lånt oss en bygg tørke(tror det heter det) fordi den blåser den varme luften rundt i hele rommet. da tiner rørene fortere..

så satt jeg på kaldt vannet på kjøkkenet så vannet skulle få litt sirkulasjon hvis det begynte å tine.. lot det stå på helt til det rant masse vann fra kranen.

etter noen timer hadde vi vann igjen i allefall:)

og etter dette isolerte vi rørene i kjelleren så vi skal prøve å unngå at det skjer igjen:)

vi ringte forresten rørlegger også, men er ikke noe mer de får gjort egentlig...

Skrevet

Hvorfor må hovedkranen stenges? Mange dumme spørsmål fra meg her, men har ikke peiling på dette. Vi lærer stadig noe nytt vet du;)

Skrevet

Jeg tror det er slik at ikke noe skal sprenges når rørene begynner å tine.

Jeg bare vet at den må være stengt og at man etter opptining skal åpne krana forsiktig samtidig som man kontrollerer rørene for lekkasje

Skrevet

vi stengte ikke hovedkranen! fikk ikke noe beskjed om at vi måtte gjøre det heller..

Skrevet

Vi fikk beskjed om det da vannet frøs her i fjor. Så da gjorde vi det

18:04 og 18:10

Skrevet

Jeg kom hjem fra nachspiel (:P) og der var vannet frosset.. Skulle ha barnebesøk senere på dagen, og blablabla.. Rørlegger kom, kunne ikke gjøre noe før over helgen.. Han kuttet over et rør utenfor og kjørte på med varmtvannet som var igjen i tanken.. Så her var det frosset utenfor.. Nå renner vannet i en spring hele tiden, så det ikke fryser på igjen.. Fikk og beskjed om å ha varme på i kjelleren siden alle rørene møtes der i en herlig kreasjon :o)

Skrevet

Takk for svar. Har viftovn rettet mot kranen nå. Ikke noe forandring i situasjonen enda i hvertfall. Så nå håper jeg det er der og ikke lenger ute problemet ligger. Ellers kan vi jo risikere å være uten vann kjempelenge. Såg på langtidsvarslet at kulden fortsetter lenge fremover.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...