Mamma til lille Amalie:) Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Lille jenta på 7uker skal ha pupp veldig ofte, på kvelden kan det noen ganger kun gå halv-til en time mellom hvert måltid. Hun går masse opp i vekt så helsesøster anbefaler at jeg bare gjør det som passer henne, men det blir litt slitsomt når det er kun pupp som gjelder hver eneste kveld. Er ikke økedager for dette har vart nå de siste 3 ukene...Sovner ofte også ve puppen og hvis jeg legger henne ned våkner hun og skal ha mer. Bør jeg gi litt tillegg og evnt hvor mye skal jeg gi? Sover godt om natten så det er ikke noe problem det heller. Når evnt bedrer dette seg? hvis det kun er en liten periode nå så holder jeg jo ut:) men hvis dette skal vare i et halvt år til tror jeg at hun må få litt flaske.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Du beskriver en situasjon som er helt vanlig blant ammende. Vil fraråde deg å begynne med tillegg siden vekten til jenta di går fint oppover. Virker som hun rett og slett er ute etter kosen ved puppen. Vet godt at dette er slitsomt for mor, men det pleier å gå over etter en stund. Visst det er mulig kan det vere lurt å prøve å få far til å roe jenta innimellom.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 ofte så spiser babyer seg opp på kvelden for natten. det er på kvelden melken er "tjukkest". er kanskje derfor hun sover såpass godt om natten. jenta mi hang også ganske ofte fast i puppen når hun var så lita. vil også fraråde deg til å begynne med erstatning så lenge hun går opp i vekt som hun skal. slik er det bare med små babyer, de henger fast i puppen. du må bare ha tolmodighet, og la pappan styre det meste hjemme
Mariamamma Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Gutten min gjorde det samme, trodde jeg skulle bli gal. Etter at jeg begynte å konsekvent gi begge puppene ble det noe bedere. Lykke til!
Mamma til lille Amalie:) Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg får bare holde ut..er jo bare for en kort periode, r godt å høre at det er flere i samme situasjon:)
lille sprelle Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Helt vanlig tror jeg. Ammet konstant omtrent fra 17-21..... Tips: Pumpe ut "overskuddet" fra om morgnen. Gjør deg klar for natten før siste amming. Når puppen er "tom", kast ungen over til gubben og la ham overta med flaske. Stup i seng. Når barnet har roet seg for natten, legger far snuppa i bagen sin (dette fordrer to sovesteder i huset) og setter den inn til deg, før han selv legger seg på et annet rom. På den måten får dere begge noen timer sammenhengende søvn!
LoveActually Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Helt vanlig ;-) Her ble det litt mindre intens ved ca tre mnd... Hold ut!
_Løvemamma_ Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Jenta mi er 3 uker, hun skal også helst tilbringe hele kvelden ved puppen, fra ca syv tiden til tolv-ett tiden. Jeg vet at dette komme hver kveld, så sørger for å være ferdig med det jeg skal ha gort av ting for kveøen, lager litt god mat og en kopp te, og sørger for å ha fjernkontrollen innen rekkevidde. Så koser vi oss på sofaen hele kvelden, mens pappaen ordner det som trenger å ordnes Synes det er kjempekoselig:) Og all denne ammingen gjør at jeg sover som en stein når vi omsider legger oss, har aldri sovet så godt i mitt liv som det jeg gjør nå for tiden
Lillemor + bittelillemor Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Bittelillemor har også hengt i puppen konstant! Mest om kvelden, men generelt er hun veldig sulten, så det er mye amming generelt. Kveldene er vers, hun ligger konstant på puppen fra 18-23 omtrent... MEN, nå er hun 8 uker, og nå synes jeg faktisk det begynner å endre seg litt. De siste par ukene har jeg merket at det litt etter litt begynner å gå seg til. Så jeg tror det er i ferd med å bli litt bedre nå faktisk! Forøvrig har det funket ganske bra å pumpe ut litt om morgenen (når du har tid til det...) og gi om kvelden, da blir hun mer fornøyd. jeg for forresten også gitt litt MME inimellom (ikke hver kveld). Det vikgite tror jeg er at MME kommer i tilleg til puppen, og ikke istedetfor. En liten kvelds-snacks om du vil. Vet er det ikke er hva de anbefaler, men for meg funker det veldig bra! Både mor og barn føler seg bedre da Lykke til! Det blir bedre etter hvert!
Mamma til lille Amalie:) Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2010 pumpet i dag,så pappa kan gi dette ikveld på flaske..får se om det blir roligere da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå