Gå til innhold

Når begynne med grøt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror storesøster begynte når hun var 4 mnd...minsten er nå 3 mnd og virker egentlig klar for grøt. Han får bare flaske. noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hs sa til meg at man skal vente til 4 mnd, pga fordøyelsessystemet er for umodent før. Men hun anbefalte meg å vente til kanskje 5 om det gikk, for når man begynner med grøt kan melkeproduksjonen gå litt ned. Men om de får mme er jo ikke det noe stress, eller er det mm på flaske kanskje..

Skrevet

Man bør vente til 4 mnd fordi, som hun over sa, fordøyelsessystemet ikke er utviklet nok til å tåle fast føde.

Når man da begynner må man ta det gradvis, og lite i begynnelsen. Et par skjeer bare og øke gradvis. Vi holdt på en uke før vi var oppe i full porsjon.

Skrevet

Vi skal starte nå og hun er litt over 5 mnd. Storesøster begynte da hun var 4,5 mnd

iflg boken jeg fikk er det et tegn på at barnet kan trenge tilleggskost dersom babyen virker sutrete, sultent etter hyppige (bryst)måltider, veldig interessert i mat eller har utilstrekkelig vektøkning.

Skrevet

glemte å skrive at det ikke anbefales å begynne før barnet er 4 mnd.

Skrevet

vi måtte begynne med litt grøt rundt 3-4 mnd pga han nektet mme å han ble ikke mett på bare meg, da var de ikke noen vei uten om.

men om babyen er fornøyd osv kan man ha litt grøt i melken, som velling..

min måtte få malt ved siden pga de var litt tungt for magen men de kom seg..

å helsesøster ga de et ok pga han måtte jo ha mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...