Pinnus Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Har ingen idé selv siden dette er første, men vil gjerne ha deres erfaringer. Skriv gjerne hvilken vogn du er fornøyd med evt ikke fornøyd med og hvorfor. Tusen takk for svar!
Glad tobarnsmamma Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Som bagvogn hadde jeg Emmaljunge edge duo - en veldig godt vogn. Jeg syntes imidlertid den ble for tung når jeg gikk over til sportsdelen. Etterpå prøvde jeg utrolig mange vogner, alt fra Teutonia spirit s3, Teutonia Mistral, Easywalker sky, OTH Urban Jungle, Bebe Confort High Trek, Quinny Buzz m.m. Den jeg endte opp med, og som jeg har hatt siden juni, er Brio Go. Den er vi så utroligt fornøyde med. Helt fantastisk å trille, den lett, liten sammenlagt, vanvittig god fjøring, lang rygg slik at den kan brukes ut vognperioden, og noe av det beste: Den har vendbar sittedel, slik at en kan velge selv om barnet skal se mot deg som triller eller "ut mot verden". Den anbefaler jeg på det varmeste! Den har imidlertid ganske små hjul fremme, så den er ikke ideell på mye snø. Her jeg bor er det vanligvis ikke så alt for mange dager med snø, ihvertfall ikke mye, så det har ikke vært noe problem. Lykke til med vognvalget!
Pinnus Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2010 Takk for svar! Er neimen ikke lett å vite hvilken ende man skal begynne i første gangen. Har sett mange her inne som er totalt uenige med forskjellige forbrukertester, så tenkte det er best å få førstehåndsinfo fra folk som faktisk har prøvd vognene i dagliglivet. Bor i Bergen så har ikke noe stort behov for noen terrengvogn. Trenger heller en vogn som er lett, da jeg har vonde hofter og en del trapper opp til huset (gleder meg vilt til å se hvordan det går) og som ikke tar stor plass i bilen da vi må ha plass til et hundebur også. Hadde sett ørlite på Easywalker (kun pga vekten) men denne var du ikke fornøyd med? Brio Go er i alle fall notert!
Glad tobarnsmamma Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 For ditt bruk er både Easywalker og Brio Go svært populære vogner. Min erfaring med Easywalker (skrev dette i et innlegg da): Etter å ha hatt Easywalker Sky i nesten 3 måneder er den nå solgt. Ikke fordi den ikke var grei nok - men fordi den har en del momenter som rett og slett irriterte meg for mye. Positivt: - Veldig lett å trille, også med bare en hand - Liten sammenlagt - Store gode lufthjul - Stilig å se på - God i de fleste terreng - Full liggestilling - Lang rygg - Stor og god titteluke i kalesjen Negativt: - Ikke rett sittestilling. Bumperbaren har heller ikke midtreim, slik at barnet sklir under den om en ikke fester han/henne med selene. Og med selene på kommer i hvertfall ikke barnet opp i rett sittende stilling (noe som frustrerte jenta mi maange ganger, hun er en aktiv jente som ikke liker å sitte tilbakelent når vi er på tur. Hun vil SE!!). Bumperbaren er også plassert for langt framme, slik at barnet i den lett tilbakelente sittestillingen ikke rekker den. - Det er en grei og romslig handlekurv under vogna, men alt faller ut hver eneste gang en legger sammen vogna. - Veldig åpen og lite lun kalesje - En kan kun ha barnet sittene fra seg (bagen derimot er vendt mot trilleren) - Styret tåler ikke allverdens, var flere ganger det løsnet når vi gikk opp/ned et par trappetrinn (i "knekken" i styret) - Glidelåsjusteringene og klipsene en bruker for å regulere ryggstillingene opplevdes for meg tidtakende, og klipsene fikk jeg ikke engang i uten å ta jenta ut av vogna imens.. - Det svingbare forhjulet falt ofte av når en satte vogna opp etter sammenslåing - Det følger ikke med noe stormtrekk, og vogna er lite lun - Regntrekket er stort og stivt, og tar nesten all plass i bagasjekurven når en må ha det med seg Det er altså en god vogn, men med disse momentene som irriterer mer og mer, er jeg glad jeg har kjøpt meg en annen vogn.
Pinnus Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Tusen takk! Ingen flere som vil anbefale noen vogner??
Nikki 75 Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Jeg er ute i samme ærend som HI, og synes det er kjempefint med informative tilbakemeldinger fra de med barnevognerfaring!
?en til? Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 vi har simo duo, og er veldig fornøyd. bruker den nå som bagvogn, men ser allerede etter en annen vogn til sportsvognperioden. da tror jeg den blir for stor til dagligdags bruk..den skal stå i bhg til soving:) da er den super! (jobber selv i bhg).
Tuddeli Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har TFK joggster twist som hovedvogn, og er superfornøyd med den. Har ikke brukt den som sportsvogn før nå, så har ikke så mye erfaring med det, men den har fungert ypperlig som bagvogn. Poden er nå 6mnd og har først nå gått over til sportsdelen, selvom han er lang! Store gode lufthjul, håndbrems (skivebrems), liten og lett å ta ut og inn av bil, lett å slå sammen vogna bagen bare klikkes på (tar meg omtrent 5 sek å slå opp vogna + sette på bag), kjempe nett å manøvrere på kjøpesenter/kafêer (svingbart fremhjul som kan låses) samtidig som den fungerer godt på grusvei også. En vogn av topp kvalitet uten slark eller ting som løsner etc. Negativt må være at det ikke følger med noe stormtrekk til sportsvogna og at sportsvogn delen ikke er vendbar, ikke noe problem for meg da mini vil se verden, men barn er forskjellige. Kommer nok til å kjøpe en brukt firhjuling som vogn nummer to/ sovevogn til barnehagen, men ville aldri byttet bort min TFK :-) Det var min erfaring. Lykke til med valget!
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 jeg har testa : troll duovogn: fornøyd men stor og tung Titanium 3hjuller: holdt deg unna.. holdt ikke 1 år engang Bugaboo : ok byvogn men suger hvis man bor på landet S3 Spirit: ok vogn.. Dårlig tilgang til handlekurv og kort i ryggen Oth.. <3 elsker vogna Neste vogn blir en teutonia lambda synes det er så fine.. og da man må jo prøve den
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har Emmaljunga City Cross, og er ganske fornøyd med den. Men ikke sikker på om jeg beholder den til evt neste baby. Positivt: -liten og lett vong, kommer frem overalt med den -punkteringsfrie myke gummihjul -lett å trille, svinge med bare en hånd -lun bag -flere bagmuligheter -kan velge om babyen skal sitte fra deg eller mot deg i sportsvogna Negativt: selv om det er en liten og lett vogn tar den stor nok plass i bilen sammenslått brede hjul gjør den håpløs på skogsstier med snø og glatt slapseføre liten bag, jeg brukte mykbagen quadrolift, og måtte bytte over til sportsvogna når gutten var 3,5 mnd. Det var fordi det ikke var plass til både han og voksipose. Gutten min er født i august, og er etterhvert blitt ganske stor. Hadde han vært en liten baby hadde det gått bra, hadde han vært født på vårparten hadde det vært greit, men kommer neste baby i august kjøper jeg enten citybag eller ny vong. Nå er ikke citybagen heller veldig stor, men i hvertfall større. vognen er så liten at pappan syns den er i minste laget å trille (men pappan er 190cm) knirking i hjulene treg i mekanismen for å få opp og ned ryggen i sportsvogndelen
Pinnus Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2010 Takker igjen for svar! Hvilken OTH har du? Har inntrykk av at UJ Single er mye det samme som easywalker, bare enda bedre. Den tar igjen på rett sittestilling ol som ew mangler. I tillegg har den bærestropper på hardbag'en. Har du noe negativt å si om vognen? Ønsker hovedsaklig en lett og liten vogn, så har sett en del på UJ.
Lykke X 4 Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Bugaboo cameleon: herlig og stilig vogn med masser av finesser, samt romslig bag. Mountain buggy urban jungle: verdens beste trillekomfort, ingen over! Men passer best til barn over et år synes jeg. Fordi babyen må sitte vendt mot deg i sportsdelen, og bagen er litt lite lun. Brio happy duo: utrolig flott vogn til små babyer om du velger teleskopunderstell og luftdekk, veldig fornøyd med denne. Svært god trillekomfort. Emmaljunga city cross; god kvalitet veeeeldig lun, romslig og deilig sportsdel. Skulle dog ønske den kom med luftdekk, da jeg liker det best. Alikevel god å trille. Skikkelig kosevogn.. Det jeg vil kalle en babyrecliner på fire hjul Simo kombi: herlig babyvogn med fantastisk demping (velg standarunderstell). Minus er at den er veldig tung. Phil&teds sport: tung å trille og å manøvrere, lite lun. Lang rygg, utrolig stabil (den aller mest stabile jeg har hatt). Man får ikke hardbag til denne og babyen er vendt fra en. Er den vogna jeg har likt minst. Dette var et lite knippe vogner jeg har hatt. Har vært aller mest fornøyd med Bugaboo, for det er den vogna jeg ikke enda har klart å bytte ut
Lykke X 4 Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 City cross hjulene er plast, ikke gummi. Det er et minus i mine øyne..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 Tenker å kjøre en TFK denne gangen, så dette var positiv lesning! Har en GT Safari fra forrige barn, men den kan ikke brukes med bagdel, så da går jeg for en TFK denne gangen. Var/er vanvittig glad i GT vogna, store gode hjul, stødig og utrolig lett å trille! Skal aldri igjen ha en vogn med 4 hjul!
millie+2klumper Skrevet 12. januar 2010 #15 Skrevet 12. januar 2010 Hatt emmaljunga city 360, simo duo og mountain buggy. Nå har jeg Brio Go og det er den vognen jeg er mest fornøyd med:) Skal kjøpe bag til den og ha den til babyen som kommer i juli også. Men den er ikke særlig god på det snøføre som er nå da.. Men det funker. Sønnen min er blitt så stor at jeg må ikke ha han ut i vogn om dagene heller. Men ellers er den super! Men ikke så god plass som alle sier heller. Fotbrettet er litt kort. Gutten min får akkurat plass iden nå og han er 1,5 år. Tviler på at han sitter særlig godt i den til han er 3. Men skal ha den så lenge det går i hvertrtfall:) Å nå kommer det jeg en til også så da er jo d greit. Lykke til med vognvalget. Det er ikke enkelt!
Pinnus Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 13. januar 2010 Så litt på Bugaboo i begynnelsen pga størrelsen på vognen, men har lest at understellet er litt "skranglete"? Og hjulene dårlige? Blir også litt skeptisk når jeg finner mange 2009 modeller til salgs på finn.no.... Syns også den ser litt liten ut, med tanke på å bruke den hele vognperioden? Spesielt sportsdelen, som jeg syns ser helt forferdelig ut Men det er bare en smaksak. Har inntrykk av at dette er en vogn man enten elsker eller hater?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå