Gå til innhold

Håper noen kan hjelpe meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har prøvd å få et barn til i ca ett år, er i 11. p.p. nå. Vi har en jente på 3 år, da gikk det veldig fort. Ble gravid, selv om jeg gikk på p-piller.

Jeg har testet eggløsning hver dag, de to siste p.p., men ingen var positive. Vil det si at jeg ikke har eggløsning? Hva kan det komme av? Og er det noe å gjøre med? Jeg har lavt stoffskifte, kan det ha noe med det å gjøre? Jeg er 20 år og samboeren er 25 år.

Vurderer og gå til legen, men er litt usikkert på om han vil hjelpe meg siden vi er så unge. Jeg føler meg også ganske dårlig p.g.a. stoffskifte, dette vet han. Er så redd for at han skal fraråde meg å bli gravid. Har så lyst på et barn til, og et søsken til jenta mi. Uten at det blir så alt for stor aldersforskjell.

Kan jeg dra til en gynekolog uten henvisning fra lege? For det er vel en gynekolog jeg må til? Og er det slik at vi må ha prøvd i ett år, eller kan jeg spørre om hjelp allerede nå? Gikk på p-sprøyte før (sluttet for 1,5 år siden) og har ganske regelmessig menstruasjon nå.

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok gå til en gynekolog, du kan selv finne en ved å gå på gule sider.

Du trenger ikke henvisning fra legen din.

Du sier du ikke har funnet eggløsning siste to pp - har du testet hver dag hele syklusen ?

Kan hende har du EL tidligere eller senere i syklusen enn du tror ?

Noen kan få EL allerede på dag 10 eller så sent som dag 20 - selv om du har regelmessige 30-dagers sykluser.

En gynekolog vil kunne se om du har EL eller ikke.

Lykke til !!

Skrevet

Ja, jeg testet hver dag begge syklusene. Den ene syklusen var 33 dager, den andre 35 dager. Og ingen positive tester.

Hva koster en time hos privat gynekolog?

Skrevet

Det er nok litt forskjeller, men et sted mellom 500 og 800 tror jeg er vanlig, avhengig av hvor mange prøver som skal tas.

Skrevet

Ok, det var jo ikke dyrt heller. Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...