Gå til innhold

Brudekjoler til gravide.

Anbefalte innlegg

Samboeren min fridde i går og eg sa jaaaaa :-)

No kan de sjå ut til at det blir eit brylupp med stoor mage ein mnd før babyen kjem.Driver å surfer på nettet etter fine kjoler til gravide, men finner ikkje så mykje.

Noen som har noen tips?

Noen som har hatt brudefest på Solstrand fjordhotel (på Os) før? eller som har andre tips til brudefeiring i Bergensområdet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141233278-brudekjoler-til-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren min og jeg hadde egentlig satt bryllupsdato til 7 august, men med termin den 27 juli så ble det utsatt.

Hadde ikke så lyst til å fremskynne bryllupet heller. Ser ikke for meg å gå ned kirkegulvet som en stor marsmellow :P

I tillegg føler jeg at jeg vil konsentrere meg om den lille fremover, og ikke bruke tid på bryllupsplanlegging.

Tror nok at jeg heller vil bruke pengene på babyutstyr som garantert kommer til å koste flesk.

Regner med at vi tar bryllupet til neste år i stedet.

Vil jo være opplagt til en så stor dag også :)

True, har tenkt de samme tanker eg også, men så har eg litt lyst å være gift før baby kjem, men me får sjå. Datoen er ikkje satt, men eg må innrømma at å være gravid brud ikkje høyres så værst ut det heller ;-)

Kor hadde dåke planlagt å ha det?

Heisann og gratulerer med frieriet!

Har ikke vært i bryllup på Solstrand, men har vært der en helg på konferanse og det er nydelig fint der! Fantastisk fint område utenfor med fjorden og alt.

Denne butikken her http://divakjoler.no/diva/ har utrolig mangen fine kjoler og brudekjoler, vet ikke om de har til gravide, men det kan du s sjekke. De tar også i mot spesialbestilling. Prisene er ikke så verst heller:-) Ligger på Os den og faktisk.

Kjempemasse lykke til med planleggingen:-))

Jeg har vært både på konferanser og i bryllup på Solstrand, det er jo helt perfekt, med fjorden og utsikten og den nydelige hagen utenfor.

Jeg skal også gifte meg som gravid, men da er jeg "bare" 4,5 måneder på vei. Jeg satser på å få plass i brudekjolen jeg kjøpte før jeg ble gravid. Den har snøring i ryggen og er sånn sett litt fleksibel. Ellers finnes det jo endel kjoler med empiresnitt, det er jo perfekt til gravide :)

Lykke til med planlegging!

Annonse

Tusen takk for gode tips :-)

Så koselig at du også skal gifte deg som gravid, new_dawn! Eg er nok 8 månder på vei om me fullføre planen, så er redd de aller fleste "vanlige" brudekjoler vil være litt problematiske, he he.

Men men, finner nok noe til slutt :-)

Tenkte jeg skulle snike meg innom juliklubben for første gang :) Har termin 1.aug, men gynekologen min holder likevel en knapp på 29.juli, hehe :) MEN: GRATULERER, Mammaønske, så utrolig koselig med frieri!!! Solstrand virker jo også helt perfekt!!! Jeg gifta meg for noen år siden, og da husker jeg at det fantes brudekjoler for gravide.. Fant ingen nettsteder i farta nå, men leter du, så vet jeg at det finnes en del der ute!

Jeg kom på at på Sotra er det et senter som heter Sarto.

Der er det en butikk som selger kjoler i alle varianter.

Jeg er en ganske stor jente og fikk lett kjøpt meg en nydelig ballkjole til et bryllup jeg skulle i.

Jeg så at de hadde brudekjoler der også, eller kjoler som fint kan brukes til den slags.

Kanskje du kunne kikke innom der.

Husker ikke hva butikken heter, men den ligger ganske nært peppes pizza inne på det senteret.

Lykke til fra meg.

Gratulere så masse! Du blir nok en nydelig gravid brud! Vi giftet oss når nr 1 var 9 mnd, og jeg må si det var litt slitsomt med en liten en og bryllup. Nå har dere bare dere selv å tenke på, og kan slappe av!

Et tips til brudekjole er å sjekke ebay.com. Der selger de BILLIGE, flotte kjoler, som blir spesialsydd til deg. Du får en syerske til å ta mål av deg og sender til dem. Har en vennine som giftet seg i en kjole derfra. En kjole med høyt liv er jo en fleksibel kjole. Mener jeg har sett kjoler der for gravide. Lykke til!

Annonse

Gratulerer til dere som skal gifte dere.

Vi hadde sendt invitasjoner og alt da vi testet positivt sist, så jeg var 4,5 mnd gravid da jeg var brud.

Men hadde flaks, og fikk sent mage, så den brudekjolen jeg allerede hadde kjøpt passet alikevel. :)

At jeg var gravid la på ingen måte noen demper på dagen, og jeg angrer ikke ett sekund.

Ang. det å gifte seg med ett-år gammel baby, så tror jeg det er langt mer slitsomt enn å gifte seg som gravid.

Små barn krever mye, og det blir ikke mye tid til overs til bryllupsplanlegging.

I tillegg må man jo tenke på barnevakt, evt. amming og alt det andre som følger med.

Men, det er mange som klarer det også, så umulig er det ikke. ;)

Lykke til med bryllup og brudekjoler!

• 3 uker senere...

Jeg vil faktisk anbefale www.dhgate.com! Du kan få sydd brudekjole på mål. Jeg har fått det, og den passet perfekt. Kostet 350 dollar inkludert frakt og toll. Men du må nok ta i litt ekstra da og legge inn mål for hvor stor du regner med å bli :) Søk på maternity wedding dress eller lignende, så får du opp mange kjoler og selgere som du kan kontakte direkte.

Tusen takk for tipset!

Eg kan foresten meddela at eg har bestillt kjole fra USA, her er ein link til den dersom folk er interessert ;-)

http://tysneswhiskylag.blogspot.com/2010/01/da-er-kjolen-bestillt.html

Eg vil også takke for dine tanker Helenpia!

Me har bestemt oss for å gifte oss til våren, men da berre ha foreldre og søsken tilstede, så tar me ein stor bryluppsfest neste sommar med alle kjendte og kjære :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...