Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått bhg-plass til snuppa fra 1. mars. Da er hun 13 mnd. Jeg regner med at det er en del som må anskaffes innen den tid - men nøyaktig hva er jeg mer usikker på.. Noen som vil dele sine erfaringer med meg? Hvilken vogn bruker dere som sovevogn i bhg? Jeg har omtrent ikke vært inne i en bhg før, så jeg føler meg rimelig grønn på området. Er takknemlig for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Junior her har vært i barnehage siden aug. men skal se hva jeg husker:

-vinterdress

-varme & gode vintersko

-ull undertøy og ullbukse/genser el heldress

-varme votter & lue/hals og ullsokker

-skifteklær som skal ligge i barnehage f.eks joggebukse,genser,body og strømpebukse/ull longs

-tøffler/gymsokker

-mat boks om dere må ha med frokost selv

-når d blir mere vår er d behov for parkdress/regnklær og støvler

Har sikkert glemt noe...

Vi bruker Emmaljunga sportsvogna i b.hagen å har bare ei trille hjemme.

P.S. husk å merk alt tøy/utstyr så slipper man å miste noe:)

Skrevet

Jenta vår har akkurat begynt i barnehage nå, hun er 13 mnd.

Hva du trenger i mars er nok avhengig av hvor i landet du bor. Men i første omgang trenger du utetøy som passer til vær og vind, de fleste steder er vel det fortsatt vinterdress og sko osv.

Vi har kjøpt masse ull til jenta vår som har begynt nå etter jul. Inne løper alle rundt i ullbody og ullstillongs med evt bukse/kjole utenpå. Noen med tøfler, noen uten. Vi har tøfler både hjemme og i barnehagen (sånne myke med skinnsåle).

I barnehagen har vi hvertfall to bodyer og to stillongs, en bukse, en genser, tykk ullgenser, tykk ullbukse, ekstra votter og lue og hals. Fikk også anbefalt å kjøpe en Buff (sånn til å ha i halsen og kan dras oppover i ansiktet), så det har vi kjøpt.

Vi må ha med egne bleier, men kluter, håndkler, smekker osv har de i barnehagen.

Snuppa får all mat i barnehagen, men ellers må man ha matboks og drikkeflaske.

Hun har også fått en liten sekk til å ha til og fra barnehagen.

Ang vogn så triller vi hver dag, og setter den igjen slik at hun sover i den der. De fleste andre har en egen barnehagevogn som står der fast, slik at de ikke må dra den frem og tilbake hver dag - men dette velger man vel selv. Men ser de fleste har litt eldre 4-hjulinger... også har de de nye fine vognene hjemme;) Hos oss sover de inne i et påbygg på barnehagen som ikke er isolert eller noe, så de sover ute - men i le for vind og vær.

Har et eget teppe som hun har over posen i barnehagen (de vil visst ha det...).

Regntøy, støvler, cherrox osv har vi ikke kjøpt - vi kjøper det når vi trenger det.

Ellers får du beskjed i barnehagen om det er noe spesielt dere trenger å ha med til henne:)

Er relativt fersk og grønn barnehagemamma selv, så sikkert noen som vet mye mer en meg;)

Lykke til med barnehagestart - det er spennende:)

Skrevet

Tusen takk for grundige svar - vi får bare begynne å kjøpe inn litt ekstra ulltøy osv! Tøfler med skinnsåle høres veldig lurt ut, skal se om jeg finner det noe sted. Ellers får vi vel ta ting litt etter hvert. Det er en naturbarnehage, så de små er mye ute - jeg får ha det i bakhodet når det skal handles inn noe nytt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...