3SmåGull Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har nå svangerskapspermisjon med 80 % lønn i 56 uker. Hvis jeg blir gravid på ny, hva bli da grunnlag for ny permisjon..?? Samme som nå, eller 80% av foreldrepengene? Isåfall har vi ikke råd til to barn så tett...
faythleen Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er rimelig sikker på at det blir 80 % av det du har utbetalt fram til permisjonen starter. Om du er i permisjon når neste permisjon begynner, får du nok bare utbetalt 64%.... Bare en liten kommentar til så tette svangerskap: sjansen for for tidlig fødsel øker betraktelig om det er mindre enn ett år mellom graviditetene. Jo kortere avstand, jo større sjanse for tidlig fødsel. Ideelt opphold er 18 mnd for mor, men den må jeg innrømme at jeg har bommet på selv;) Det ble 15 mnd for min del.
snartmammapåny Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Det du har nå blir grunnlaget. Altså velger du ny 80% perm får du 80% av 80%. Alternativet er å la ny permisjon være 100%. Da får du det samme som nå, men litt kortere permisjon. Uansett vil jo det viktigeste være at dere har til mat på bodet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå