2Gull09♥11!! Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Har gått og utsatt nattavvenningen en stund nå... Snuppa har alltid sovet godt om natten:), og faktisk når hun var 5 mnd sov hun noen netter gjennom. Men vi reiste til utlandet og da lot jeg henne få så mye melk hun ville hele tiden pga jet-lag. Hadde lyst å gjøre det i nov-des, men tenkte siden det er jul osv... Og ville se om hun ville slutte med melka selv, når hun var over jet-lagen osv... Men nå er det januar og snuppa er 7 mnd, og vi tenkte hun og VI måtte til pers, da hun faktisk kunne våkne 2-3 ganger iløpet av hennes natt. Hun spiser også 2-3 måltider fast føde iløpet av dagen, og vokser og utvikler seg fint Må legge til at hun er en MME unge, har fått utelukkende tillegg siden hun var 4 mnd... Sambo sa at nå setter vi igang, dette er jo ingenting å lage problem ut av! Men jeg var jo selvsagt spent, har jo lest litt erfaringer her inne osv! Snuppa våknet rundt 23.45, (våkner vanligvis for første flaske melk en gang mellom 22.30 og 00.30), hun hylte og skrek litt, ikke mye, men hun var bare irritert fordi hun ikke fikk flaska Lå litt i senga, sambo tok hun opp litt osv... Rundt 00.15 ble det stillt :) Jeg tenkte, PHIIIOU Hadde forbredt meg på kanskje 2 timer ?? Så våknet hun igjen rundt 03.50, (jeg sov faktisk, har desverre et godt sovehjerte *flau*) men hun låg bare med smukken i munnen og øynene igjen og sutrert i søvne... Etter ca en halv time tok sambo henne opp, bysset henne og la henne ned igjen. Da satte hun i et hyl, men så sovnet hun!!!!!!!! Gjett hvem som våknet kl 08.30 idag ? Mest sansynelig av at sambo gikk på jobb!!! Helt utrolig... Hele julen har hun stått opp rundt 06.00... Selv om hun faktisk har fått en flaske i halv 5 tiden! Utrolig glad (i sambo fordi han tok det... Takk takk takk kjære:), og for at det gikk så bra!!!! Spent på de neste nettene nå! Men kan jo ikke bli værre enn i natt vel ?? Åh,det skal bli så bra!! Mini trenger å sove bedre, har kun hatt intervaller på rundt 4-5 timer siste mndene... Når hun var mindre sov hun stort sett 7-8 timer i slengen, så har blitt en dårlig uvane siste tiden! Sorry, dette ble litt langt, men ville bare komme med en "glad-historie" Er det noen som har erfaring med dette, hvordan gikk det med dere?? Lykke til alle nattavvennere...
2Gull09♥11!! Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 8. januar 2010 Ville bare oppdatere etter natt 2.... Lillfis sov faktisk helt til kl 03.45 før vi hørte noe fra henne! Sutret og bablet litt, etter en stund ble hun utolmodig og skrek litt... Sambo gikk inn og trøstet, tilbydde smukk osv.. Men hun sov egentlig... Til slutt gjorde han lignende som natten før, tar henne opp for å bysse og få henne ut av søvnsutringene! Litt hyl og skrk når han legger henne ned, men så rundt 04-05 stillt!!! Våknet igjen kl 08.30!!!!!!!!!!!!! Åh, kan jo begynne å lure på hvorfor vi har ventet til nå med å begynne!! Men kanskje grunnen til at d går så bra er at hun var helt klar, kanskje.. Uansett.... Jipppi!!!
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Så bra!! Gratulerer:) Sønnen min er også MME unge og får nå to måltider med fast føde om dagen og er 5 mnd. Han er opp en gang om natta og får mat. Vet du når vi kan begynne med nattavvenning?
2Gull09♥11!! Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2010 Hei! Tusen takk for det! Ville bare oppdatere etter natt nr 3 Våknet rundt halv 3.. Grein ikke, kun sutret i søvne... Sambo gikk inn, rettet henne litt opp i sengen (beveger seg voldsomt rundt i sengen ga henne smukken og da roet hun seg :) Sov til halv 8! Dette virker som det skal gå bra!! Malin-76: Jeg tror snuppa fikk rundt 1 nattmåltid da hun var ca 5 mnd, varierte vel litt. Tror med MME barn kan man gjøre det tidligere om man ønsker det. Du vet jo hvor mye han får i seg iløpet av dagen, og sålenge han legger på seg og utvikler seg fint så tror jeg det skal gå greit! Har en veninde som kun har gitt MME, tror hun gjorde det når hun var liten (kanskje 3-4 mnd ?) Jeg synst dette er veldig tidlig men opp til hver enkelt! Jeg hadde lyst å gjøre det tidligere enn vi gjorde, men så ble det USA tur (5,5 mnd), så jet-lag 6 mnd, så jul 7 mnd... Så vi måtte bare vente! Men vi har ei veldig sta og bestemt lita jente, og det gikk kjempefint (bank bank bank).. Ser iallefall slik ut hittil Så masse masse masse lykke til til deg Og god helg!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Såå flinke dere er! Og så heldige at det har gått så bra! Gratulerer til dere )
2Gull09♥11!! Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2010 Tusen takk for det! Var utrolig godt å være i gang I natt "våknet" hun 2-3 ganger, lå bare å sutret i søvne.. Gikk inn å la i smukken og en gang tok sambo henne opp og bysset henne i 30 sek å la henne ned igjen!
Barbarella og froskebarna Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Takk for at du skrev inn dette med oppdateringer! Godt med suksesshistorier når vi skal begynne selv
2Gull09♥11!! Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2010 Hehe.. Takk for det, Lilleplutt!! Det er bra å høre at noen har nytte av det! Håpte på det iallefall Jeg lette selv meg ihel for noen uker siden for å finne folks erfaringer o.l. Kan komme med enda en oppdatering idag... La henne litt før 7 som vanlig, og har enda ikke hørt så mye som et pip der innefra! Pleier alltid høre et og annet hyl... Bare et eller to, sånn helt ut av det blå så vi skvetter ti. Men idag ingenting Må jo være enda et godt tegn Lykke til dere jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå