Gå til innhold

Noen her som har kjennskap til papillon/phalene hunderasen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MIn oldemor hadde en, og vi passa ham ofte. Fine hunder og morsome, men krevende siden de krever endel trening og kan være veldig sære. Uansett er min erfaring at det ikke er riktig tidspunkt å introdusere en ny hund i familien når man har småbarn, blir noe annet hvis man har hund fra før. Så her måtte vi ta en tung avgjørelse, så valpen vi kjøpte tok svigers over, heldigvis lykkelig ende der, han stortrivest hos dem og vi får treffe ham jevnlig. Ikke store dotten han heller, men det hjelper lite når det er tenner inn i bildet og napping som er ment som lek, men valper har ikke alltid like god kontroll på bittstyrken.

Så uansett så blir det ikke noe mer hund her i hus før barna er større.

Vi ha en papillon. Minste jenta vår var 5 år da vi fikk hvalpen. Vår hund er utrolig snill og tålmodig. Kjempeglad i alle hun "kjenner" (Det er oss i fam og alle venner av oss og barna som er innon av og til). Hun er skeptisk til ukjente, kan bjeffe og knurre, men går på ingen måte til angrep, bare skal vise seg litt. Tror det er ganske typisk for rasen at de passer på familien sin. Vår hund er glad i og vandt med barn.

Vil si det er en super familiehund, leken, glad og hengiven. Hun er alltid i nærheten av oss ligger ved siden av eller oppå oss i sofaen (vår er litt bortskjemt). Er vi hjemme er hun der vi er:). Den er lærevillig, og trenger grenser. Liten og lett og ta med i bil og på tur. Lettere å få "barnevakt" til en liten hund enn en stor.

Håper du ble litt klokere:)

Jeg ville valgt samme rase igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...