Gå til innhold

Tips til sunn og fristende frokost!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matlysten er litt av og på for tida, men noe må man få i seg. Kanskje det er flere som vil komme med tips? Jeg er iallefall ikke så kreativ når matlysten er dårlig - og da kan det være kjekt med noen tips fra andre.

Dette smakte godt i dag:

2 grove brødskiver

et tynt lag Philadelphia-ost (ja den er pasteurisert)

et tynt lag pesto

2 skiver røkt kalkunfilet (nyåpnet pakke)

paprika på toppen

Nam - deilig, med 1 glass appelsinjuice og 1 glass vann til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes jo veldig deilig ut da, så takk for tips fra deg :)

Jeg sliter litt med hva jeg har lyst på for tiden selv, er ikke alt som frister og det varierer så fra dag til dag. Men alt som er for søtt er utelukket pga kvalmen.

Nå for tiden ser frokosten min gjerne slik ut:

2 RugSprø

litt smør

et par skiver brunost eller gulost

Enkelte dager kan det også være godt med litt friskt syltetøy på brunosten eller paprika på gulosten

1 yoghurt

Litt frukt

Andre dager igjen frister det kanskje mer med cornflakes m/melk og frukt eller annen type frokostblanding.

Ved siden av drikker jeg 1 glass appelsin- eller eplejuice

Noe som faktisk også er veldig godt og som utrolig nok hjelper mot kvalmen er å drikke et glass med iskald melk med o`boy :)

Veldig åpen for andre forslag også :)

Skrevet

her går det i 5 ritzkjeks og en munnfull vann...

ett par timer senere,ett grovt rundstk med smør og hjemmelaget eplemos.....

er ikke kvalm men har absolutt ikke lyst ¨på mat,og har ikke hatt matlyst på mange uker...er i uke 11 nå....

håper flere kan komme med tips som kan friste=)

Skrevet

jeg spser i grunnen det jeg har spist før jeg, og det er i ukedagene gjerne grovbrød med smør, grædd-ost og bringebærsyltetøy! det er SÅ godt, fått skikkelig dilla på det nå også :) så drikker jeg enten juice eller vann til.... om helgene er det baguetter med egg i form av eggerøre, kokte egg eller omelett. har i grunnen sluttet å drikke kaffe ! har ikke lyst på det i det hele tatt... heller ikke røyken ;) og DET er deilig å bare slutte fordi den ikke er noe fristende lenger :D

har sagt til meg selv at frukt skal jeg spise masse av, og drikke mye vann og IKKE brus. kanskje noen glass i helgene. og ikke noe smågodt. får se hvordan det går ;) er kvalm så det skal ikke være så vanskelig å holde seg unna noe :P verre med å spise det sunne!

Skrevet

Jeg spiser All Bran med skummet melk og drikker appelsinjuice. Er ikke så mettende, men må bare få i meg noe. Prøver å få i meg en del frukt også, mandariner og bananer går det mest i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...