Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har skaffet pass til de små? Har dere eget pass til de eller kan de skrives inn i passet til en av foreldrene? Trengs det bilder til begge deler event? Ser for meg litt pes å få en baby til å sitte og se riktig for et passbilde.

Har ikke tenkt noen langtur. Men tenkte å ta båten til Kiel f.eks. Og da trenger man vel pass for å komme i land og ombord i båten igjen?

Andres erfaringer mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, babyen må ha eget pass med bilde.Kan ikke lenger skrives inn i andre pass. Ta ungen med til fotograf, det gjorde vi. Sitter på en høy stol uten rygg, du holder bak ryggen så h¤n ikke faller.

Skrevet

var på mandag og ordnet pass til lillefrøkna. tok passbilde i de automatene som står rundt omkring. jeg satt med ryggen mot den ene sideveggen og holdt jenta mi på 3mnd opp. var litt vanskelig å få bilde siden hun skal se inn i kamera med munnen lukket.

du trenger ikke pass for å dra til kiel med båten. jeg har en pappa som jobber der så jeg vet. eneste du trenger pass er hvis du skal handle på taxfreen i tyskland synes jeg å huske. babyen trenger ihvertfall ikke pass der.

Skrevet

Babyer trenger eget pass også for å reise til Tyskland. Jeg er derfra og har vært gjennom dette med fire babyer. (Snakket en del med myndighetene båder her og der rundt omkring dette.) Jeg syntes også at det var helt unødvendig med pass til de små, men nå i desember sjekket de faktisk passet til babyen min mot billetten før avreisen med Kiel-fergen. Så selv om det er mye styr å ordne pass til baby er det jo eneste måte å bevise at babyen faktisk er din!

Skrevet

hei ja som du sikkert har skjønt så må du nåkk ha pass til den lille, men koster rundt 175 kr bare :) Men du trenger ikke å dra til en fotograf å ta bilde, vi satte bare vårs tulle i vippestolen ( pass på å ha lys bakgrunn) tok selv å printa ut selv i passbildeformat ;) Enkelt og billig ;) God tur

Skrevet

har snakket med pappa og han sier det er kommet nye regler eller at de har blitt strengere siden jeg reiste sist.. da beklager jeg at jeg har "feilinformert" deg :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...