Gå til innhold

Hvordan formulere meg? Ang. søknad om 20% permisjon i jobben.

Anbefalte innlegg

Skal søke om 20% permisjon i jobben og jeg må da skrive en søknad om dette. Hva skal jeg ta med i den søknaden, hvordan bør jeg formulere meg? Ble bare helt blank her;-) Er det nok å kort og godt skrive at jeg herved søker om 20% permisjon i min 100% stilling som xxxx fra og med "dato"? Dette er i staten, vet ikke om det har noe å si;-)

Fortsetter under...

Dere har ikke eget skjema til å bruke i dette tilfellet da? Det har kommunen jeg jobber i. Dersom du skal skrive fritekst ville jeg skrevet:

Jeg søker herved om 20% permisjon fra min 100% stilling fra og med xx.xx.xx til og med xx.xx.xx grunnet ...... Antar dere har en personalhåndbok hvor det er nedfelt i hvilke tilfeller man har rett på permisjon.

Helt greit det du foreslår, det enkle er ofte det beste. De vil ikke vite så mye, bare når og hvor mye og kanskje hvorfor (har du små barn så har du jo rett på dette). Lurer de på mer så tar de kontakt.

Ikke noe egent skjema, nei. Har barn under 3 år, så da hadde man visst krav på permisjon sa sjefen min, noe i tariffavtalen. Vet ikke hva jeg skal skrive grunnen er, jeg...pga familieære grunner?

Ja, har små barn, så den er grei. Var visst bare en formalitet. han sa jeg burde skrive om det var innen en bestemt tidsperiode eller tidsubegrenset. Jeg vil jo i grunn jobbe 80% så lenge som mulig....så da bør jeg vel bare skrive at jeg søker permisjon på ubestemt tid, eller?

Jeg har jo snakket med sjefen min om dette, så han vet jo hvorfor:-)

Jeg søkte om 80% av full stilling etter sist permisjon, og jeg sendte omtrent akkurat det du skrev til sjefen min. Tror jeg skrev "inntil videre", så ga jeg beskjed når jeg var klar for å jobbe 100% igjen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...