Gå til innhold

Hvordan lager dere pai?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan den lages, som i hvordan lage paideg?

Smør,mel,salt litt vann i foodpr,til smidig deig.Legges kaldt litt.

Klemmes ut i forma, prikkes og forstekes i ti min.

Eller bruk ferdig NÅ paideg fra tine, eller pose med maizenna paideig. Grønneske sammen med bakevarer i allefall hos kiwi.

Fyll:

Det du liker rett og slett..

Skinke,løk,hvitløk,brokkoli,bacon,biffstrimler,kylling marinert eller bare stekt med krydder, sopp,paprika,squash osv..

Egg,matfløte,muskatt,salt,pepper og revet ost med mye smak blandes og helles over fyllet i forma :o)

Stek og spis :o)

Hehe..

Gjest irismor
Skrevet

Kjøper paibunn på pose og blander med vann og trykker ut i en paiform.

Fyll: Fres bacon (i terninger/biter), champignon, brokkolie og løk i stekepannen til løken blir blank.

Eggestand: 4 egg 3 dl fløtemelk, salt og pepper. Vispes sammen.

Legg godt modnet ost (vellagret norvegia eller lignende) på paibunnen.

Legg så fyllet oppå, hell over eggestanden.

Stek som det står på pakka med paibunnen.

Skrevet

Det enkle er ofte det beste;-) her er min slager (som alle liker;-)).

Bunn: 150g mykt smør smuldres sammen med 200g mel (enten hvetemel, fullkornshvetemel eller speltmel) og 2 ss vann. Smør en paiform og rist litt mel på denne før du trykker paideigen ut i formen. Pensle meg egg og prikk med en gaffel før du setter den midt i ovnen på 200 grader i ca 15 min.

Fyll:

3-4 egg vispes sammen med 2 dl melk. Hakk opp en pk kokt skinke og bland i. Krydre med salt, pepper og gressløk (enten tørket eller frisk) og ha i ca 200g revet hvitost (litt en smakssak her hvor tykk du vil ha fyllet).

Ha fyllet i den halvstekte paideigen og stek midt i ovnen på 200 grader i ca 45 min ( kommer litt an på ovn....den skal være gyllen og "stiv" i fyllet når den er ferdig).

Serveres med en god salat.

Faktisk veldig god kald også, og fin å fryse for å varme opp igjen. Veldig greit å lage paideigen ferdig og halvsteke denne og så hive den i frysen, så er det veldig kjapt og greit å bare vispe sammen fyllet og slenge den i ovnen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...