Gå til innhold

Jeg synes legene har OVERDREVET EN SMULE!!!! Jeg holder på å bli sprø her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag ca 14.30 skulle jeg og jentene ut å leke i hagen her, eller de skulle gå på ski, jeg makke skiløype på plena til dem og så makke innkjørselen, skulle opp å hente en dress til minsta, samt mine egne votter....på vei nei:*SVUSJ* Wæææææææ!!!, *dunk*, *hive etter pusten* *klynk* og offe og bærer seg, skremmer nesten livet av alle 3 ungene. Kravler inn på stua og får eldstemann til å ringe faren for å få assistanse. Får omsider igjen pusten, kjenner det dunker og banker i ryggen, arma, mens det er en gyselig smerte i venstre fot, får av meg sokken og hva ser jeg, joda, to av de mindterste tærne står i totalt feilstilling og er dobbelt så tykke, samt at foten er hoven. Kaster opp...får snakke med mannen og får han til å komme hjemover. Ringer mamma og legevakta, guttungen finner fram klær til meg mens jeg hiver meg i badekaret (ja, av alle ting) ja..jeg SMINKER meg også etterpå og ordner håret, i smertehelvete, ekke kvinnfolk for ingenting.

OMsider kommer vi oss på legevakta...venter og får komme inn til lege, rønten og hele pakka. Joda, brukket midterste tåen, pluss at den og tåa vedsiden av er ute av ledd, litt bedøvelse og så blir dette dratt på plass, mannen er ivrig tilskuer, det var forresten ikke vondt å få dem på plass, bedøvelsen funka, og jeg tok den etter jeg først protesterte, men de kvinnelige legene var ikke så lystne på å foreta prosedyra uten...litt glad jeg gikk med på det i ettertid, var greit å slippe å kjenne noe på ei stund for å si det slik.

Og så...ja...da får jeg vel en liten støttebandasje da med avstivende såle?? HAHAHAHA....optimist sa du....de har fanden ta meg gipsa meg opp til kneet!!!!! Med en helvetevanlig tung GIPS!!! Har knapt sovet..har 10-ganger mer verking pga av gipsen enn jeg ville had av litt tåverk. Nødt til å ha beinet høyt hevet, trøbbel når jeg skal dusje...kan ikke kjøre BIL!!!! HYYYYL!!! Er så frustrert at jeg holder på å klikke her. Driver å leser til eksamen også, og er drittlei....blir bare rastløs og ukonsentrert når jeg ikke kan komme meg ut å være aktiv innimellom.

En trøst er at mannen og ungene er helt fantastiske....steller pent med meg og varter meg opp som ei dronning, det skal de ha. Men man blir jo rastløs på tross av sånt da....det er kjekt å ha to funksjonelle bein...skal aldri undervurdere sånt noe igjen. Men igjen, gipse så mye pga brukket tå og tær ut av ledd???

Skrevet

Det var litt ekstremt ja. Jeg brakk håndleddet for et par år siden, og ble gipset til skulderen. HERLIG!!

God bedring, håper du kommer deg relativt kjapt:-)

Godt du blir behandlet som en dronning ihvertfall da;-)

Skrevet

Ja...kan også legge til at kroppen min ser ut som den er mishandlet med balltre, store blodutredelser på rygg, rumpe, armer...lår...beina....

Skrevet

Du får ta lilletåen neste gang. Da ber de deg vente i timesvis på røntken før de konstaterer brudd og sier det er ingenting de kan gjøre. Har prøvd tre ganger :-) To ganger på høyre :-)

Skrevet

Jeg prøvde å argumentere med det, for har brukket lilletå før, men det var vist litt verre denne gang...sukk.... skal tilbake den 12, så håper de finner på noe annet da...dette her orker ikke jeg i 4uker i hvertfall.

Skrevet

DU ER JO GAL, KVINNEMENNESKE!

det er ikke ofte jeg bruker store bokstaver. men roping må til når folk bader og sminker seg i smertehelvete for å dra til legevakta :o

hva i alle dager?

Skrevet

Vet om en som brakk fingeren før jul, og måtte gipses opp til albuen. Hun var like fornøyd som det du er :o)

Skrevet

Jeg hadde trena og makka endelsnø like før, og var en smule svett...så et bad var på sin plass mente jeg, jeg valgte det som tryggere enn å stå i dusjen...sminken var rein refleks..... ;-) Dessuten måtte jeg uansett skifte, ikke helvete om de skulle få klippe i de nye jeansene mine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...