Gå til innhold

Er så utrolig trist og lei meg...Kunne trengt noen gode ord/råd..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har snakket sammen om å få ett barn til, og at vi skulle begynne å prøve nå på nyåret. Vi har ei datter fra før av. Plutselig nå kommer han til meg å sier at han føler seg ikke klar for ett barn til enda likevel...

Jeg har prøvd å finne ut hva det er, og om det kan være at han er usikker på oss eller noe sånt, men nei, det er det overhode ikke, og han sier jeg ikke må tenke den tanken engang..Det er bare at han er så usikker, for det er en stor avgjørelse å ta, og han vet rett og slett ikke om han er klar for å bli pappa for en til helt enda..

Hva i all verden gjør jeg nå da?? Jeg har gått ganske lenge nå å gledet meg til at vi skulle begynne å prøve, tenkt masse på det, og bare vært så utrolig lykkelig for det, også får jeg det kjempe slaget i ansiktet..Tårene bare renner her jeg sitter:(:(

En annen ting er at grunnet diverse ting som jobb,økonomi i forhold til permisjon, så passer det veldig bra å bli gravid nå, eller iløpet av de neste 3-4mnd. Hvis ikke må vi nok vente minst 1 1/2 år..Vet ikke hvordan jeg takler det.. Kan liksom ikke bli sint på han heller, eller prøve å presse han..Fortvilet situasjon, for jeg har mest lyst til å bare komme meg bort herfra å få være litt alene en stund..Huff:(:(:(:(

Noen med lignende erfaringer/opplevelser som de vil dele med meg? Noen råd?

Skrevet

Forstår du er lei deg, men tenk også på hvor godt du har det?

Jeg skulle sååå ønske meg en baby til, men jeg er helt alene og jeg må bare nøye meg med å vente til den dagen jeg får en mann.. Jeg synes du tenker ikke helt klart her nå, om du elsker ham respekterer du hans ønsker, vær litt alene, ikke press ham..

Skrevet

jeg opplevde det samme i desember. Veldig leit - jeg hadde gledet meg sånn, og midt i 3 pp så ville han plutselig ikke!! :(((

"kan ikke se at jeg er klar for det i året som kommer..."

Jeg fyller 32 i år og jeg har en gutt på straks 4 - har lyst på baby nå!!

Har ingen råd - vi avtalte å ta opp temaet i april. Så da venter jeg til det.

Skjønner at du er lei deg, man blir jo så spent og glad av å tenke på ny baby :) Men han kommer til å bli klar han og!

Skrevet

Har opplevd det samme. Men jeg sa til han at når han først hadde giftet seg med meg, og vi alltid hadde snakket om å få to barn, så var det uaktuelt for meg å vente lenger. Argumenterte med at aldersforskjellene mellom søskenene ville bli for stor. Han stilite motvillig opp. Jeg ble gravid med en gang, og han var ikke videre glad, ei heller stilte særlig opp i svangerskapet. Han var heller ikke like entusiastisk på fødestuen som med førstemann. Nå er babyen 6 mnd, og det begynner å gå seg til. Ser at han gradvis knytter seg mer til babyen.

Men fordi jeg har "tvunget" han til dette tar jeg mesteparten av babystellet, og alt av nattevåk. Prøver å ikke ta helt luven fra han:) Så det er travelt, men for meg var det ikke et alternativ å vente. VILLE bli gravid.

Skrevet

Nei, vet at det ikke er noe særlig å skal presse han til å skal prøve på flere barn når det ikke er ønskelig for han akkurat nå..men jeg vil så gjeerne, og hadde gledet meg sånn:( Huff..

Han sier bare at han må få tenke seg ferdig på saken og at vi må ta det derfra, når han er klar.. og jeg skjønner jo det.. men det blir å gå så lang tid at vi må vente så utrolig lenge til vi kan begynne å prøve:(

Ja, jeg gikk rundt i en evig lykkerus med tanke på en til baby, så det ble en skikkelig nedtur.. Men jeg elsker han av hele mitt hjerte og kunne aldri tenkt meg å gå fra han, men det hadde vært godt å kanskje få vært litt alene med meg selv akkurat nå..:( Men samtidig føler jeg ikke at jeg kan dra noen plass heller, har jo en jobb, ett hjem og ei datter å ta meg av også..

Skrevet

Aldersforskjellen spiller også en stor rolle her, alle planer ble liksom "grusa".. men jeg ønsker ikke at han skal være fraværende og ikke ville stille opp for meg under svangerskap. Ønsker at han skal glede seg sammen med meg og at han skal ville delta når babyen kommer også..Så tror ikke at jeg vil presse han til det, men jeg vil så gjerne at han skal ønske det sånn som han gjorde for litt siden, men vet ikke hva jeg skal argumentere med for å få han til å se det fine med det og faktisk ønske det....

HI

Skrevet

Da tror jeg kanskje det beste er å ikke snakke om det i det hele tatt. Menn er ofte slik at de liker å komme på ideene selv:) Lat som du heller ikke er spesielt gira, så kanskje det kommer seg. Jeg klarte ikke det. "Tvang" han nærmest til sex i vill forplantningstrang.

Skrevet

Ja, det ligger sikkert noe i det at de liker å komme på ideene selv..Kanskje jeg skulle ha prøvd det å se om det kunne gjort noe med tankegangen hans:)

Tusen takk for svar:)

Skrevet

Kanskje konspirere med en kompis av han som han lytter til, og be han "komme inn på" at det er på tide med et barn til. Mannen min hører iallefall mye på et par av kompisene sine. Prøv med en kompis som selv er småbarnsfar, ellers nytter det nok ikke.

Ser at jeg er et utspekulert manipulerende kvinnfolk:)

Lykke til iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...