Gå til innhold

Kjefting og skriking til barna i barnehagen

Anbefalte innlegg

i dag opplevde jeg noe ubehagelig, jeg overhørte et barn få en kraftig skjennepreken. Er ikke imot at unger skal snakkes til altså, men å skrike og brøle til 2 åringer synes jeg ikke noe om. Jeg sa ikke noe om det for jeg ble så overrumplet og det gjaldt ikke mitt barn (denne gangen), men må si at jeg likte ikke dette. Og det er ikke første gangen jeg reagerer på ordbruk og kjefting i den barnehagen.

Fortsetter under...

Da hadde jeg vurdert å bytte barnehage. Eventuelt tatt det opp med styrer. Er h*n villig til å ta skikkelig tak i det ved å arbeide med personalets måte å prate til barna ville jeg beholdt plassen hvis jeg ellers var fornøyd. I vår svære barnehage skjer ikke sånt etter det jeg vet. Hadde barnet mitt et annet sted først, og der skrek de til barna. Etterpå ser en hvor feil det er. Tror ikke nødvendigvis de tar stor skade av det. Men et mer pedagogisk sted er triviligere.

• 1 måned senere...

Ville også vurdert å si ifra til styrer om jeg hadde barnet mitt der. Synes det er uakseptabelt og unødvendig med skriking. Sier ganske mye om de ansatte! Åssen er de ellers med barna? Da jeg søkte barnehage i Sagene bydel,Oslo gikk jeg forbi en av de barnehagene jeg hadde søkt på, og hørte en av de ansatte skrike skikkelig til ett av barna (på en repspektløs måte). Etterpå løftet hun "brutalt" en liten unge opp på en lekebil. Slettet selvsagt den barnehagen fra lista mi...

Jeg må bare si, at når man forteller om slike ting her inne, dårlige forhold i en barnehage, så bør man også fortelle hvilken barnehage det gjelder. Man må huske på at vi er mange som er inne og leser, og alle er vel litt redd for at det er nettopp barnehagen DERES barn går i, som blir beskrevet... Jeg tror ikke det finnes den forelder som ikke skulle ønske de kunne være flue på veggen hele dagen mens barnet er i barnehagen, for å være sikker på at gullet har det bra der... Så vær så snill, tenk litt på de andre her inne når dere skriver slike innlegg som dette, og navngi barnehagen (med navn på barnehagen, og hvor i landet den er).

Annonse

Jeg forstår at noen ønsker å vite hvilken barnehage det gjelder i tilfelle det er den bhg barnet deres går i. Men jeg valgte å skrive som anonym nettopp fordi jeg ikke vil røpe meg her. Vi bor på et lite sted hvor det er ganske "gjennomsiktig" og jeg vil derfor ikke si navnet på barnehagen her. Men risikoen for at dette gjelder deres barnehage er heldigvis minimal da, det er jo tross alt en god del barnehager her i landet. Mitt beste råd er å være våken og observant, snakke mye med barnet sitt og bruke litt tid på å prate med de ansatte, spørre og grave litt dersom man er usikker på hvordan ting er i barnehagen. Hvis dere ikke har merket noe, barnet trives og de ansatte virker flinke og hyggelige så er nok alt i sin skjønneste orden i deres barnehager.

...og forresten så kan jeg ikke ta dette opp med styreren og få saken ut av verden, det var nemlig styreren selv som skreik til dem!

Siden dette ikke er det eneste tilfellet av ting som ikke er bra her så har jeg valgt å ta henne ut av denne barnehagen.

Jeg synes du gjør rett i å ikke skrive navn på barnehagen jeg. Det er mye bedre å ta tak i det du har hørt og sett selv enn å dra med mange flere som egentlig ikke vet hva som helt har skjedd...

Nå blir det jo litt vanskelig siden det faktisk gjelder styrer, men du kan fortelle henne hva du har hørt. Du har også mulighet til å gå enda høyere opp. De som har ansvaret i kommunen eller en evt. eier om det er privat.

Synd det har gått så langt at du må ta barnet ut av barnehagen, men jeg håper du får frem hvorfor du gjør det og. Tenk på resten av barna som er igjen i barnehagen også..

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...