Gå til innhold

11 uker og MA :-(

Mummimamma(2 barn, 2 i vente)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på akuttime hos legen i dag pga småblødning ved dobesøk. Var bare litt på papiret, men nok til at jeg ble redd. Har følt at alt ikke har vært som det skal. Legen klarte ikke å se skikkelig med utvendig UL, og heller ikke med innvendig. Hun forberedte meg på at det kunne være en abort, og sendte meg direkte til gynokologisk på sykehuset. Der fant de raskt ut at fosteret var dødt. Har nok sluttet å vokse en gang etter uke 8. Var på UL da og så hjerteaktivitet, men at fosteret var veldig lite. Er kjempelei meg. Verst var det å fortelle dette til barna våre på 8 og 4 år. De har gledet seg sånn. Kommer ikke til å fortelle så tidlig en gang til om jeg skulle bli gravid igjen.

Nå lurer jeg på når jeg skal ta tablettene for å få igang blødningen. Hva er best, nå i kveld eller i mrogen tidlig? Noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var veldig leit å høre! Huff, og nå som du nærma deg 12 uker også.. Livet er urettferdig!! Har ingen lure råd ang. tidspunkt for tablettene, men jeg vil bare få ønske deg lykke til og gi deg en trøsteklem! Ta vare på deg selv oppi dette!

Skrevet

Føler med deg og vet hva du går gjennom. Jeg var UL i går og fikk påvist dødt foster som var sluttet å vokse for ca 1 1/2 uke siden. Har hatt blødninger i like lang periode.

Legen min anbefalte meg å vente til i morges med å ta dem, for å få slippe å ha smerter om natten, jeg har utsatt til i morgen og gruer meg noe helt forferdelig. Er så trist og bildet fra UL "henger foran meg"

Sender deg en god trøsteklem og håper dere lykkes snart igjen.

Skrevet

Blir så trist når jeg leser om at man skal oppleve dette.

Ville bare gi dere en trøsteklem og videre lykke ønskninger.

Skrevet

Dette var leit. En klem fra meg også. Opplevde det samme som deg i romjulen. Fikk disse pillene om kvelden, og hver tredje time hele natten uten noen effekt. Endte for meg med utskrapning lille nyttårsaften. Håper pillene virker for deg. Selv ville jeg foretrukket å starte så snart som mulig med dem, men det må du selv bestemme. Lykke til med det fysiske. Håper du har snille omsorgspersoner rundt deg som tar vare på deg i sorgen. Du har i hvert fall barn som vil holde deg oppe. Selv har jeg god trøst i 3 (snart 4) åringen som holder meg aktiv. Han vet ikke hva som har skjedd, bare at mamma har hatt litt vondt i magen. Og han maser fortsatt på hund, baby, katt og fugl, litt forskjellig i hvilken rekkefølge...Neste gang går det nok veien for oss, det må vi tro og håpe. :o)

Skrevet

Huff, så trist! Har akkurat hatt sa selv, og vet at det er fælt å miste. Sikkert enda verre når du var kommet såpass langt, og fortalt det til storesøskenene og alt.. Vil bare ønske lykke til, og håper alt går bra om dere velger å prøve igjen etter hvert.

Skrevet

Huff så leit!! Var igjennom det samme som deg i sommer. ma uke 14, og barna tok d hardt, akkurat som meg og mannen. Hadde uten tvil valgt utskraping. Kommer deg til hektene igjen mye før, og er den ekstra vellykket så slipper du å blø etterpå slik som meg. Kom da mye fortere igang igjen m prøvingen noe som var terapi for meg, sammen med en helgetur sammen med mannen. Sender deg mange trøsteklemmer. er livredd for å gjennomgå dette igjen, er nå 11+5 idag. merket som deg at ikke alt var som det skulle sist, og fosteret hos meg var og en uke mindre enn det jeg ville det skulle være. klemmer.

Skrevet

Så grusomt trist å høre ... :(

Sender deg/dere en STOR varm klem fylt av omtanke!

*klem*

Skrevet

Tusen tak for trøstende ord. Dessverre er det mange av os her inne som har opplevd dette. Håper det går bedre neste gang.

Tok tablettene i morges, men det har ikke skjedd noe ennå. Mannen min har vært hjemme med meg i dag i tilfelle kraftige blødninger. Gruer meg veldig til alt skal ut. Tenker reaksjonen kommer da.

Skrevet

Har opplevd det samme.

Jeg var gravid i uke 12, men det viste seg at utviklingen hadde stoppet opp ca. i uke 8... Det var så leit, og jeg føler med dere..

Selv om dette ikke er noe hyggelig å høre, vil jeg gjøre deg oppmerksom på at du kan blø veldig mye, så det er godt om du har noen hjemme sammen med deg.. Jeg holdt på å besvime flere ganger i løpet av kvelden p.g.a. blodtapet. Satt på toalettet i minst 3 timer. Reaksjonen kom ca. 2 timer etter jeg hadde tatt tablettene. Men selve "aborten" fikk jeg ikke før 2 døgn etterpå.

Håper det går bedre med deg. Lykke til på ny etterhvert. Jeg koser meg med ei lita tulle nå, så det gikk fint tilslutt med meg også.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...