<3guttemamma<3 Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har en jobb der jeg går mye, og løfter litt tungt. Bøyer og strekker meg hele tiden. Og i dag har jeg vært konstant vond i magen på jobb. Ikke noe særlig i det hele tatt. Prøver virkelig å ikke stresse, men ikke så lett siden jeg er vandt til å arbeide i litt tempo. Flere som har det sånn/har hatt skikkelig vondt i magen? Blir litt smånervøs av hele greia:(
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Er livmora som strekker seg, kan være veldig vondt altså!! men det er viktig å lytte til kroppen, du SKAL IKKE løfte tungt når du er gravid altså, det er viktig.. Får du vondt, slutt å løft, og legg deg ned og hvil =)
snartmammapåny Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har også mye vondt. Har svangerskapsangst (hormonelle greier,, som kommer når jeg er gravid) så går rundt med en slik angstvondt i magen stort sett hele tiden. I tillegg så har jeg treg fordøyelse som kan knipe godt i innimellom. Og så er det jo den vanlige stikkingen og tøyingen i livmoren som er er veldig godt tegn. Tegn på at noe vokser inni der Det går nok bra skal du se. Prøv å slapp av, ta det litt roligere på jobb.
<3guttemamma<3 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2010 Hmm, ja.. mulig det har litt med at fordøyelsen begynner å gå noe treigere også, for etter middagen i sted hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å stå! Jeg får bare prøve å ta det mer med ro fremover, og snike meg unna de tunge løftene. Blir nok en del suring, men jeg overlever:)
snartmammapåny Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Hørest veldig ut som luftsmerter ja. Det kan være skremmende ondt. Prøv å spis mat som får fart på fordøyelsen igjenn. Svisker og linfrø hjalp meg noe sist. Tunge løft er i utgangspunktet ikke farlig. Er nok ikke slik at spiren slipper taket om du tar i litt. Er man ellers frisk og det ikke er noe galt så kan man jo både trene og leve bortimot normal i graviditeten. Derimot så forandrer kroppen seg. belastningen på ryggen og bekkenet blir større samt leddbåndene blir mer elastiske pga hormonene. Derfor er løfteteknikker mer viktig nå enn noen gang! Man skal være vedlig forsiktig med raske bevegelser da det lett kan oppstå skader.
<3guttemamma<3 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2010 Tenker mye mer på riktig løfteteknikk nå, kjenner jeg får fort vondt i hoftene om jeg løfter feil. I morgen skal jeg på butikken å handle svisker! Spiser mye kiwi, det skal visst hjelpe mot treg fordøyelse. Men ikke her i gården... Tusen takk for svar:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå